مساجد باید به بزرگترین شبکه قرآنی کشور تبدیل شوند

حجت الاسلام احمد نجنو گفت:  مساجد باید به بزرگترین شبکه قرآنی کشور تبدیل شوند و تربیت ۱۰ میلیون حافظ و ترویج هنر قرائت قرآن در کشور مطالبه‌ای است که حضرت آقا از همه ملت ایران انتظار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۹ فروردین ماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، در آغاز ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن در حضور رهبر حکیم و عزیز انقلاب برگزار شد و این محفل نورانی سی و هفتمین محفل انس با قرآن است که هر ساله با حضور اقشار مختلفی برگزار شده و از بی نظیرترین جلسات قرآنی است که در جهان اسلام برگزار می شود.

 

امام جمعه کهنوج افزود: در این محفل انس با قرآن کریم، عالی‌ترین مقام نظام بیش از ۳ ساعت از فرصت خود را برای توجه و ترویج فرهنگ قرآن قرار می‌دهند و این یک درس آموزنده برای همه ما است که خودمان را بیشتر با قرآن، مفاهیم قرآنی و تفسیر آن آشنا کنیم.

 

وی با بیان این مطلب که جلسات قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی باید مسجد محور باشد، خاطرنشان کرد: مساجد باید به بزرگترین شبکه قرآنی کشور تبدیل شوند و تربیت ۱۰ میلیون حافظ و ترویج هنر قرائت قرآن در کشور مطالبه‌ای است که حضرت آقا از همه ملت ایران انتظار دارند.

 

حجت الاسلام نجنو بیان کرد: ما باید در شهرستان کهنوج با همت شما مردم ولایتمدار مخصوصاً جوانان و نوجوانان به میزان درصدی جمعیتی که داریم در خصوص عملی کردن فرمان حضرت آقا تلاش کنیم تا حرف رهبری روی زمین نماند، همین جا از مسئولان می خواهم که برای تحقق این مهم حمایت کنند.

 

خطیب جمعه کهنوج ابراز کرد: از کلیه متولیان فرهنگی مخصوصا موسسات قرآنی، حوزه‌های علمیه، اساتید و طلاب هر کدام به عنوان مشاور هدایت در مناطق مختلف هستند، می‌خواهم که اقدامات خودشان را در این زمینه شروع کنند و ما نیز به عنوان خدمتگزار همه مردم و شما در نهاد امامت جمعه در کنار شما هستم تا به فضل خدا، تمام توان ظرفیتی که وجود دارد را با افتخار در این مسیر نورانی قرار خواهم داد.

 

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان محافل قرآنی، اظهار کرد: بیش از ۳۰ سال است که از فعالیت‌های قرآنی آنها می گذرد و لازم است این گونه حرکت‌ها توسعه پیدا کنند ما در همه محله های شهرستان محفل قرآنی را داشته باشیم تا مردم ما بیشتر با قرآن مأنوس شوند.



حجت الاسلام نجنو عنوان کرد: بازی جدید دنیای استکبار و آمریکای جنایتکار در خصوص مذاکرات است و اخیرا آمریکایی ها بازی خودشان را به نحو دیگری رقم زده‌اند تا از میدان توافق عزتمندانه و قوی فرار کنند.

 

امام جمعه کهنوج اضافه کرد: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک سری اظهارات بهانه جویانه گفته است که خروج ترامپ از برجام، قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها و ترور سردار سلیمانی نه تنها مانع رشد ایران نشده بلکه موجب توسعه برنامه هسته‌ای ایران و بدترین شرایط آنها تا به امروز شده است.

 

وی تصریح کرد: ماهیت اصلی برجام از همان روز اول، رفع تحریم های اقتصادی در قبال محدود سازی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده است و هیچ ارتباطی به موضوعات منطقه‌ای و سیاست های جمهوری اسلامی ایران و نفی هرگونه حضور و مداخله نظامی و سیاسی بیگانه در منطقه، ندارد.

 

حجت الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قبل از برجام قاطعانه با هرگونه تجاوز برخوردی متناسب داشته و در حافظه تاریخی خود هیچگاه فراموش نمی کند آن زمانی که سربازان انگلیسی به حریم آبی خلیج فارس تجاوز کردند با چه اقتداری آنها را دستگیر کرد.

 

خطیب جمعه کهنوج بیان کرد: صدای موشک‌های نقطه زنی که دیرالزور، عین الاسد و اربیل کردستان را در هم کوبید به نحوی بود که عین الاسد آنها را تبدیل به عین الجسد کرد، این اقدامات مصادیقی از راهبرد قاطع منطقه ای ایران به تهدید امنیتی بوده است.

 

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده است که در حفظ حریم خودش و منطقه سرسوزنی کوتاه نخواهد آمد و مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها ظالمانه را تحت هیچ شرایطی و عنوانی به سیاست‌های منطقه‌ای و دفاعی خود گره نخواهد زد.

 

حجت الاسلام نجنو تاکید کرد: دشمن باید بداند اگر کوچکترین غلط و اشتباهی مرتکب شود با پاسخ کوبنده فرزندان ولایت این سرزمین مواجهه خواهد شد.

 

امام جمعه کهنوج با اشاره به مشکلات کشاورزان جنوب کرمان، یادآور شد: کشاورزان در حال برداشت محصولات کشاورزی هستند و هر سال به بهانه‌های مختلفی حاصل دست رنج و زحمات آنها به جیب دلالان بی انصاف و عاملی های دیگر می رود.

 

وی خاطرنشان کرد: هزینه های سرسام آور کاشت، نگهداری و تولید قامت کشاورزان را خم کرده است و متاسفانه هزینه گزاف حمل و نقل هم بدجور این روزها آرامش را از آنها گرفته است.

 

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: مسئولان امور حمل و نقل و راهداری باید بر این موضوع نظارت کنند و تدابیری برای حل مشکلات حمل و نقل محصول کشاورزان بیاندیشند و از از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

 

خطیب جمعه کهنوج ضمن درخواست از سپاه و ارتش، عنوان کرد: از این نهادها می خواهیم به داد کشاورزان جنوب کرمان برسید که اینقدر  زیر چکمه بی‌انصافی دلالان له نشوند.

 

وی بیان کرد: در سومین روز از ماه مبارک رمضان دست جنایتکار عوامل مفلوک استکبار از آستین بیرون آمد و در حریم قدس امام رئوف با سوء قصد به جان سه نفر از طلاب جهادی و انقلابی مشهد، ۲ نفر از آنها با زبان روزه به شهادت رسیدند و یک نفر را نیز مجروح کردند که خوشبختانه حال وی رو به بهبودی است.

 

حجت الاسلام نجنو در خاتمه گفت: این شهادت انسان‌ساز را محضر رهبر انقلاب، مردم انقلابی و حوزه‌های علمیه تبریک و تسلیت می گویم و درود می فرستم به روح مطهر شهیدان اصلانی و دارایی و آرزوی شفای عاجل برای طلبه عزیز دیگری داریم که در این حادثه مجروح شده اند.

کد خبر 1163680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha