دشمن به دنبال ایجاد جنگ میان مذاهب است

امام جمعه بجنورد با اشاره به شهادت دو روحانی در حرم امام رضا(ع) گفت: این اقدام در راستای تفرقه بین شیعه و سنی و ایجاد جنگ میان مذاهب است، اما این ملت فریب این توطئه ها را نمی‌خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز(19 فروردین) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: ماه رمضان برای کسب تقوا است و با کمک این ماه می‌توانیم مورد رضایت خداوند قرار بگیریم.

 

 

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان باید همه اعضا و جوارح ما روزه‌دار باشد، افزود: این ماه حرمت دارد و باید حرمت آن را نگه داریم، چراکه در ماه رمضان در محضر خداوند قرار گرفته‌ایم.

 

 

وی قرآن را بهترین هدیه الهی به انسان‌ها در ماه مبارک رمضان برشمرد و بیان کرد: در این ماه باید هر چه بیشتر با آن انس بگیریم و از فرصت‌های ارزشمند ماه مبارک رمضان استفاده کنیم، چرا که در قیامت، انسان هایی که از این فرصت ها بهره نبرده اند، افسوس خواهند خورد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به رحلت شهادت گونه حضرت خدیجه کبری(س) اشاره کرد و گفت: ایشان حق بزرگی به گردن جامعه اسلامی دارد، چرا که این بانوی بزرگ در کنار پیامبر(ص) همه عمرش را برای نشر و تقویت دین اسلام گذاشت و اولین زنی بود که پیامبر را تصدیق کرد و به او ایمان آورد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی، اظهارکرد: شهید آوینی مجاهد میدان تبیین بود که با قلم و بیان خود، جهاد تبیین انجام داد و دفاع مقدس را به زیباترین وجه به جهان معرفی کرد.

 

 

وی افزود: این شهید والامقام بخشی از دلاورمردی‌ها، ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌های ملت در زمان جنگ را به بهترین شیوه به جامعه معرفی کرد.

 

 

امام‌جمعه بجنورد در ادامه به شهادت دو روحانی در روزهای گذشته در حرم امام رضا(ع) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ضارب سلفی و تکفیری که توسط کشورهای وهابی بسیج شده بود، این دو روحانی مجاهد را به شهادت رساند.

 

 

وی افزود: استکبار به‌دنبال این بود که با شهادت آن‌ها جنگ شیعه و سنی را به وجود آورد، چرا این کار همیشه نظام استکبار بوده که تفرقه بیندازد و در بین مذاهب مختلف، اختلاف ایجاد کند تا به اهداف شوم خود برسد.

 



حجت الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه این حادثه نشات گرفته از استکبار است، این ملت از استکبار بسیار زخم خورده است و این مردم هرگز نمی تواند با این بدخواهان کنار بیایند، بیان کرد: دشمن بداند ملت ایران فهیم، بصیر و آگاه است و چهل سال است که پای درس دو امام بزرگوار نشسته‌اند و حکمت‌ها آموخته‌اند و همه تفرقه‌ها و توطئه‌ها دشمنان را آموخته‌اند و فریب دشمن را نخواهند خورد.

 

 

امام جمعه بجنورد همچنین به تقویت شرکت‌های دانش بنیان در استان تاکید کرد و افزود: نیاز داریم در حوزه کشاورزی هم شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود، هم نیاز به تولید بیشتر و هم نیاز به شیوه‌های نوین آبیاری با توجه به خشکسالی های اخیر توسط این شرکت‌ها ارائه شود تا تولید ثروت انجام گیرد. 

 

 

 

 

کد خبر 1163766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha