غفلت از جهاد تبیین خسارت های جبران ناپذیری دارد

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه جهاد تبیین در همه ابعاد مهم است گفت : با هر روزی که از جهاد تبیین در هر عرصه‌ای غفلت کنیم خسارت‌های جبران‌ناپذیری گریبان گیرمان می‌شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز(جمعه،۱۹فروردین) در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی این هفته با تبریک فرارسیدن ماه رمضان با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) در جمعه آخر ماه شعبان گفت: گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان، گرسنگی و تشنگی قیامت را به یاد انسان می‌آورد، روزی که شرایطش سخت است و گرسنگی، تشنگی، حرارت، عطش، سختی‌ها و ایستگاه‌های مختلفی دارد؛ این یک خاصیت عمومی گرسنگی و تشنگی کشیدن است که آثار طبی بر جسم انسان نیز دارد.

 

 

امام جمعه انزلی تصریح کرد: اما برای انسان‌های مومن و کسانی که در این ماه به دنبال رشد معنوی و توشه‌گیری از این ماه هستند، بحث ماه رمضان و روزه فراتر از گرسنگی و تشنگی کشیدن است و در این ماه از فرصت عبادت‌ها، نمازها، تلاوت‌ها و ذکرها بهره می‌برند.

 

وی تاکید کرد: اگر کسی ماه مبارک رمضان بر او اثر بگذرد و آمرزیده نشود دیگر آمرزیده نمی‌شود الا اینکه عرفه را درک کند. ماه مبارک رمضان را ماه تقرب به خدا از راه روزه‌داری، تلاوت قرآن و تخلق به اخلاق الهی است و به انسان‌ها توصیه شده که در ماه مبارک رمضان به این‌ فضائل بپردازند.

 

حجت الاسلام شمس الدین افزود: رمضان مبارک از هر حیث ماه بسیار جامعی است که از جهت مادی و معنوی در دنیا و آخرت لازم است. یکی از ویژگی‌های ماه رمضان تبلیغ و تبیین معارف دین در همه حوزه‌های اعتقادی و رفتاری در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و... است.

 

وی تصریح کرد: امروز جامعه ما در جنگی ترکیبی ، شناختی و محاصره تبلیغاتی دشمنان قرار دارد لذا باید از فرصت ماه رمضان برای جهاد تبیین بهترین استفاده را داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی به تعبیری در مباحث و موضوعات مختلف روایت اول را داشته باشیم و در رابطه با مباحث جاری جامعه در بخش‌های مختلف پیوست رسانه‌ای و راهبرد داشته باشیم و نگذرایم خودمان و جامعه‌مان تحت تاثیر دشمنان و القائات آنها قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام شمس الدین افزود: ما دارای فرهنگی اصیل و ملی هستیم و از فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) و انقلابی نیز برخورداریم؛ با توجه به اینکه برای ما این مسئله خیلی مهم تر است، جهاد تبیین یک تکلیف محسوب می‌شود؛ اگر جهاد تبیین نداشته باشیم در مباحث مختلفی که اسلام و انقلاب حرفی برای گفتن دارد مثل بعد هنر عقب می مانیم.

 

وی اظهار داشت: اگر جهاد تبیین نداشته باشیم به جای هنر اسلامی و انقلابی که باید در جامعه ما ترویج پیدا کند و حاکم شود و فراتر از مرزهای کشور ما و حتی فراتر از امت اسلامی گسترش پیدا کند محکوم به سلطه هنرهای فاسد و شهوت انگیز لیبرالیسم‌ها و نئولیبرالسیم‌ها خواهد شد . در این چند دهه صدا و سیما و در فیلم‌ها و سایر رشته‌های هنری مملو فساد شده است که در این دولت انقلابی و تحول‌گرا عده‌ای از آنهایی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته بودند فرصت پیدا کردند تا فریادشان را به جایی برسانند.

 

شمس الدین تاکید کرد: عرصه هنر مروج فرهنگ بیگانه شد و اغلب کسانی که مدیریت این بخش‌ها در جامعه ما را در دست داشتند کسانی بودند که سینما و هنرپیشه‌هایی را آوردند که به جای معارف دینی و هنر اتقلابی در مافیای شهوت و پول قوطه‌ور بودند .

 

امام جمعه انزلی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب انسان ساز و تعالی بخش است و این مساله باید با جهاد تبیین اعلام شود اگر جهاد تبیین مغفول واقع شود به دیگران فرصت می دهیم خسارت محض برجام را به عنوان دستاورد به مردم القاء کنند و بعد هم بدعهدی‌های طرف مقابل را بیان نکنند و پیشرفت‌های هسته‌ای ما را مذمت کنند و بی‌ارزش و مایه گرفتاری برای مردم عنوان کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر جهاد تبیین نباشد و مغفول واقع شود و ما روایتگر واقعیات نباشیم در فضای رسانه‌ای و تبلیغات اغواگرانه‌ی استکبار جهانی همه امور وارونه جلوه داده می‌شود و اگر ما از جهاد تبیین غافل شویم سه روحانی جهادگر ما ناجوانمردانه و مظلومانه ترور می‌کنند و بعد هم خط جدیدی در رسانه‌های معاندین و بدخواهان برای ایجاد درگیری قومی و مذهبی و ملی دنبال می‌کنند.

 

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه جهاد تبیین در همه ابعاد مهم است و به تعبیری امروز یک فریضه است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند هم فوری است و هم ضروری و به تعبیری اگر هر روزی از جهاد تبیین در هر عرصه‌ای غفلت کنیم خسارت‌های جبران‌ناپذیری گریبان گیرمان می‌شود. اتفاقی که در حرم رضوی افتاد می‌توانست درگیری بین ایرانی و افغانی و شیعه و سنی ایجاد کند اگرچه تلاششان را کردند اما موفق نشدند، البته در این رابطه هم باید مجازات و رسیدگی قاطعانه داشته باشند و هم از لحاظ امنیتی و انتظامی جامعه تقویت شود، فکر نکنیم دشمن از ما غافل شده و همه چیز را رها کنیم، باید حتما به مسائل امنیتی توجه بیشتری شود بالاخره دشمن دنبال این است از هر فرصتی استفاده کند و به نظام اسلامی ضربه وارد کند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: برای استفاده بهتر از جهاد تبیین در فرصت ماه مبارک رمضان دو نکته اصلی حائز اهمیت است، اول اینکه ما و جامعه ما باید در بعد رسانه و فضای مجازی قوی شویم و با هر رسانه‌ای، شبکه‌ای، سایتی‌ یا صفحه‌ای که نسبت به تصمیمات مدیریت کشور و آنچه که کارشناسان تشخیص می‌دهند اخلال ایجاد می‌کند برخورد شود و حتما باید رسانه‌ها در چارچوب عمل کنند.

کد خبر 1163790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha