مساجد ما باید به پایگاه ها و قرارگاه های قرآنی تبدیل شوند

حجت الاسلام محودی اصل گفت: مساجد ما باید به پایگاه های فعال قرآنی و قرارگاه های قرآنی تبدیل شوند و در این مسیر باید روحانیون و متولیان مساجد زمینه سازی لازم را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید هدایت محمودی اصل» ظهر امروز (۱۹ فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد.

امام جمعه لنده اظهار کرد: ماه رمضان یکی از ماه هایی بوده که باعث بخشش گناهان و عبادت و بندگی انسان در برابر خداوند است و خوشا به سعادت کسانی که از این ماه نهایت بهره لازم را ببرند.

وی ادامه داد: تبیین شرایط روزه واقعی برای کسانی مقدور است که بتوانند در مسیر تعالی رب الهی به کار برده شوند.

حجت الاسلام محمودی اصل در ادامه، تصریح کرد: رمضان، ماه تعالی انسان و انس با قرآن در ماه نزول قرآن است که متاسفانه جامعه امروزی ما با عملی کردن سیره قرآن فاصله دارد.

امام جمعه لنده ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام ایران اسلامی و شهرستان، افزود: امروز سالروز شهادت این عزیزان است که باید یادی کنیم از شهید والامقام آیت اله صدر که نقش مهمی در هدایت مردم در عراق داشت و روشنگری خواهر آیت الله صدر به نام بنت الهی صدر به درستی چنان غرا بود که وی توسط صدام به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت زن مسلمان چنان در جامعه هویدا است که در هدایت گری و پیشبرد اهداف دین همیشه فعال و پویا است.

حجت الاسلام محمودی اصل گفت: جوانان سرمایه های مهمی هستند که باید قدر آنان را دانست، چرا که بیشتر موفقیت های نخبگان ما از دل همین مجالس و محافل قرآنی بیرون آمدند.

امام جمعه لنده گفت: مساجد ما باید به پایگاه های فعال قرآنی و قرارگاه های قرآنی تبدیل شوند و در این مسیر باید روحانیون و متولیان مساجد زمینه سازی لازم را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه باید خودمان برابر توصیه قرآن برای مقابله با دشمنان کاملا بروز کنیم، افزود: قوت در فضای مجازی از نیازی های مهم کشور ما و کشورهای مسلمان است.

حجت الاسلام محمودی اصل تاکید کرد: بخش اعظمی از فضای مجازی در دست ما نیست و در دست دشمنان است و اگر کشور ما نتواند این مهم را اجرایی کند، در بحث جهاد تبین شکست خواهیم خورد و باید روایت ها به درستی بیان شود که با جریان تحریف تحت الشعاع قرار نگیرد.

امام جمعه لنده خاطرنشان کرد: تقویت اقتصاد و قدرت اقتصادی باید با سیاست گذاری درست اجرایی و باید در این مسیر موانع برداشته شود.

وی شهادت دو طلبه در صحن امام علی بن موسی الرضا(ع) را نشان از عمق کینه توزی دشمنان در اختلاف افکنی دانست و اظهار کرد: نقشه دشمنان در فضای مجازی برای اختلاف افکنی میان شیعیان و اهل تسنن صورت می گیرد که باید مراقبت کنیم.

حجت الاسلام محمودی اصل گفت: حفظ حرمت ماه رمضان بر همه ما واجب است و نباید اجازه دهیم عده ای از روی جهالت اقدام به روزه خواری در ملا عام کنند و نباید این مهم عمومیت پیدا کند.

کد خبر 1163794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha