امربه معروف مانع از روزه خواری می شود/تحریک استکبار و ایجاد تفرقه

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: امربه معروف و نهی از منکر مانع از روزه خواری در انظار عمومی و حرمت شکنی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و ضرورت حفظ حرمت این ماه اظهار داشت: نباید روزه خواری در منظر عمومی که سبب حرمت شکنی باشد رقم بخورد و همه نسبت به حفظ جایگاه این ایام توجه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: امربه معروف و نهی از منکر مانع از روزه خواری در انظار عمومی و حرمت شکنی می شود که این وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به اینکه نظارت همگانی سبب حفظ دینی و جلوگیری از انحراف می شود، تصریح کرد: نباید همه مسائل اجتماعی و فرهنگی را بر عهده دولت و مسئولان و نهادهای مجری بگذاریم که مثلا نیروی انتظامی با روزه خواری برخورد کند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: روزه داری و استفاده از این ماه برای تعالی و رشد انسان لازم است، از این رو باید بیشتر برنامه ریزی و همت کرد تا از فرصت آن بهره مند شویم.

 

وی با اشاره به حماسه پنج رمضان مردم اصفهان گفت: مردم اصفهان در برابر حکومت پهلوی ایستادگی کرده و نسبت به مبارزه با طاغوت پیشگام شدند.

 

 

تحریک استکبار و ایجاد تفرقه

 

وی به شهادت دو روحانی مبارز و مجاهد در آستان مقدس رضوی اشاره کرد و اذعان داشت: قاتلان آنان به واسطه تحریک استکبار و با برنامه ریزی برای تفرقه این کار را انجام دادند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: نباید چنین اتفاقی سبب تفرقه بین مردم ایران و افغانستان بشود چرا که هر دو کشور مسلمان و افراد مقیم در کشور ما همواره در صحنه های مختلف مثل دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه همکاری داشته اند.

 

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال تفرقه بین مسلمانان به روش های مختلف است که باید نسبت به این موضوع هوشیار و شناخت داشته باشیم.

کد خبر 1163797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha