عملیات های استشهادی در کرانه باختری فروپاشی رژیم صهیونیستی را قطعی خواهد کرد

حجت الاسلام سیادت به عملیات های استشهادی فلسطینیان که کابوس و رعب و وحشت صهیونیست ها را در پی داشته اشاره کرد و گفت: این عملیات های استشهادی نوید انتفاضه جدیدی از کرانه باختری برای فروپاشی رژیم صهیونیستی را قطعی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (19 فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه پاتاوه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فلسفه روزه اشاره کرد و گفت: مهم ترین فلسفه روزه از نظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام تقوا است.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: خداوند متعال در سوره بقره (آیه۱۸۳) فرموده اند: «ای مومنان، روزه بر شما مقرر، یعنی واجب شده است، همچنان که بر پیشینیان شما مقررشده بود، شاید که پرهیزگار شوید».

 

وی به فواید روزه داری از منظر دین مبین اسلام، پیامبر گرامی اسلام (ص) و معصومین (ع) اشاره کرد و افزود: از نظر دین اسلام و اطبا مسلمان و غیرمسلمان، روزه برای سلامتی جسم و روح بسیار مفید و کارساز است و صدها مرض خطرناک مثل سرطان را درمان می کند و از نظر اخلاقی، معنوی، اجتماعی، دنیوی و اخروی مفید است.

 

حجت الاسلام سیادت روزه را باعث سلامتی و سپری در برابر آتش جهنم دانست و اظهار کرد: درهای آسمان در شب اول ماه رمضان گشوده می شود و تا آخرین شب این ماه بسته نمی شود.

 

امام جمعه پاتاوه یادآور شد: رسول خدا (ص) در آخرین جمعه ماه شعبان فرمودند: «ای مردم به شما ماهی روی آورده که بهترین ماه و در آن شبی قرار دارد که از هزار ماه بهتر است و آن ماه رمضان است و قیام یک شب را در آن به نماز مانند عبادت هفتاد شب از ماه های دیگر قرار داده است. این ماه، ماه صبر و پاداش صبر، بهشت اس»ت.

 

وی حسن ختام خطبه عبادی نماز جمعه را به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به پایان رساند و گفت: «اگر پیش خدا تضرع نکردیم آن وقت در مقابل قدرت‌های پوشالی احساس ضعف می کنیم»، خداوند فرمودند «از من بخواهید تا شما را هدایت کنم» که این جمله نورانی خداوند متعال اهمیت دعا کردن و تلاوت قرآن را در این ماه مبارک رمضان می رساند.

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز به آمال و امیدهای اقتصادی و سیاسی سال ۱۴۰۱ طبق وعده‌های مسئولان و اظهار نظر کارشناسان اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در سال جدید شاهد افزایش میزان فروش نفت از طرفی در بودجه سال ۱۴۰۱ قیمت دلار و میزان فروش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده، با افزایش قیمت نفت به بیش از ۱۰۰ دلار درآمدهای کشور نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: تغییر رویه دولت در بخش مراودات بین‌المللی مربوط می‌شود که از همان ابتدای دولت سیزدهم شرایط همکاری با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای منطقه گام های مهمی را در خصوص واردات و صادرات کالا برداشته است.

 

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: اهتمام به خنثی سازی تحریم‌های اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و هماهنگی مطلوب بین قوا و رشد تولید دانش بنیان میسر است.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: کاهش تورم، مبارزه قاطع با گران فروشی و احتکار کالا، همچنین اثبات ادعای مثبت بودن شرایط اقتصادی در سال جدید و تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه شرکت‌های ایرانی بیشتری در روسیه حضور پیدا خواهند کرد که این امر نوید رشد اقتصادی است وی با اشاره به اینکه کاهش احتمالی بیماری منحوس کرونا موجب گشایش های بیشتر و رونق کسب و کارهای مردم می‌شود، افزود: به حول قوه الهی و تبعیت همه قوا از ولی فقیه در تمامی عرصه های اقتصادی، معنوی، سیاسی و نظامی پیروزی همه جانبه را رقم خواهیم زد.

 

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز به عملیات های استشهادی فلسطینیان که کابوس و رعب و وحشت صهیونیست ها را در پی داشته اشاره کرد و گفت: این عملیات های استشهادی کابوس این روزهای صهیونیست‌ها شده است، این روزها کرانه باختری همزمان با نوار غزه عرصه مبارزه با رژیم نامشروع صهیونیستی طی سه حمله استشهادی در زمان و مکان مناسب باعث ۱۱ کشته و صدها مجروح همزمان با برگزاری اجلاس خائنانه در منطقه نقب علیه ایران اسلامی و عادی سازی با کشورهای خائن عربی در منطقه نوید انتفاضه جدید از کرانه باختری ضربات راهبردی به ارکان قدرت رژیم صهیونیستی زده اند، به حول قوه الهی فروپاشی رژیم صهیونیستی را قطعی خواهد کرد.

 

امام جمعه پاتاوه در بخش پایانی خطبه سیاسی نماز با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) به روز ۲۳ فروردین، دهم ماه رمضان سالروز وفات این بانوی مکرمه اشاره و اظهار کرد: این بانوی بزرگ نخستین مومنه ای بود که به پیامبر ایمان آورد و یکی از عوامل پیشرفت اسلام در زمان پیامبر همراهی و ثروت کلان حضرت خدیجه سلام الله علیها بوده و همسر نمونه بود، او همسر و صدف کوثر پیامبر بوده و این الگوی خوبی برای مادران و همسران ما است.

کد خبر 1163800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha