ضبط و معدوم‌سازی ۳۳ هزار و ۷۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد شده فاقد مشخصات در کردستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام ۱۹ هزار ۸۱۲ نوبت بازرسی و ضبط و معدوم سازی ۳۳ هزار و ۷۹ کیلوگرم مواد غذائی فاسد شده فاقد مشخصات و غیرقابل مصرف طی برنامه سلامت نوروزی در استان خبر داد.

بهروز اخوان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به انجام 19 هزار و 812 مورد بازرسی در طول برنامه سلامت نوروزی اظهار کرد: در این بازرسی‌ها، مقدار 33079 کیلوگرم مواد غذائی فاسد شده فاقد مشخصات و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و معدوم شد.

 

وی افزود: بازرسی های انجام شده توسط 202 نفر بازرس بهداشت محیط در قالب 32 تیم در سراسر استان صورت گرفت.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه در این بازرسی‌ها تعداد 15 هزار و 60 مورد سنجش مواد غذائی با دستگاه های پرتابل انجام شده است، گفت: در سراسر استان تعداد 44 واحد صنفی متخلف پلمپ و 219 واحد نیز به دادگاه معرفی شده‌اند.

 

اخوان اضافه کرد: در این دو هفته 211 مورد بازدید از اماکن بین راهی، 152 مورد بازدید از مراکز اقامتی و 11 هزار و 564 مورد کلرسنجی انجام شده است.

 

گفتنی است؛ برنامه سلامت نوروزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از 25 اسفند آغاز و در 15 فروردین ماه سال جاری به پایان رسید.

کد خبر 1163814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha