مشکلی در تامین برق با وجود پدیده گرد و غبار نیست

رجبی مشهدی با اشاره به پدیده گرد و غبار و تاثیر آن بر شبکه برق گفت: این شبکه در شرایط پایداری است و مشکلی در تامین برق نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران شب گذشته (جمعه ۱۹ فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به پدیده گرد و غبار و تاثیر آن بر شبکه برق گفت: این شبکه در شرایط پایداری است و مشکلی در تامین برق نیست.


وی با بیان اینکه در طراحی شبکه برق، موارد لازم پیش بینی می شود، افزود: در طراحی شبکه برق به این نکته توجه می شود که در صورتی که گرد و غبارها از میزانی افزایش پیدا کند شبکه تاب آوری لازم را داشته باشد. در استان هایی که در معرض گرد و غبار هستند و از نظر رطوبتی و شرجی بودن شرایطی دارند که امکان دارد عایق هایی که استفاده می کنیم در شبکه برق به صورت رسانه عمل کنند .

 

رجبی مشهدی اضافه کرد: توانستیم در این چند سال اخیر تعداد زیادی از مقره ها را تعویض کنیم و یا اینکه از پوشش هایی استفاده کنیم که آبگریز باشند.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره اینکه آیا مشترکان برق خانگی یا صنعتی باید در این شرایط تمهیداتی بیاندیشند؟ گفت: خیر، لازم نیست.

کد خبر 1163841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha