۸۸ درصد مصرف آب استان قزوین در بخش کشاورزی است

اعلایی گفت: در حوزه آب نیازمند نقشه راه جدی هستیم تا شاهد افزایش بهره وری آب در استان باشیم، ۸۸ درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی، هشت درصد در حوزه شرب خانگی و چهار درصد هم در حوزه صنعت استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در  دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: اقدامات دانشگاه می‌تواند منشأ خیر در استان و حتی در سطح کشور باشد، ارتباط دانشگاه با بدنه دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه دانشگاه و دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: در حوزه آب نیازمند نقشه راه جدی هستیم تا شاهد افزایش بهره وری آب در استان باشیم، ۸۸ درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی، هشت درصد در حوزه شرب خانگی و چهار درصد هم در حوزه صنعت استفاده می شود و باید برای مصرف درست آب یک برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: طرح بازار آب در استان در حال راه اندازی است و جامعه دانشگاهی هم می تواند در این زمینه ورود کند تا یک اقدام ماندگار و اثرگذار در حوزه آب شکل بگیرد.

 

اعلایی با اشاره به اهمیت موضوع دانش بنیان و نقش ویژه دانشگاه در این حوزه اضافه کرد: علاوه بر این موضوعات دانشگاه ها می توانند در کشف نیروی انسانی موثر باشند و نیروهای متخصص را به دستگاه های اجرایی معرفی کنند تا از ظرفیت آنها استفاده شود.

 

وی اظهار کرد: دانشجویان خارجی محصل در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) می‌توانند سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود باشند و باید به گونه ای پیش برود که این‌ دانشجویان سفیر استان هم باشند و ظرفیت های استان را به هموطنان خود معرفی کنند.

 

استاندار قزوین گفت: ظرفیت های گردشگری استان در سطح کشور شناخته شده نیست و برای شناساندن استان در بین استان های دیگر و حتی کشورهای مختلف تفاهم نامه ای بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) منعقد شود.

 

وی افزود: یکی از بزرگترین ظرفیت های استان ترددهای میلیونی در محورهای مواصلاتی است که بهترین ظرفیت برای شناخت استان و دانشگاه است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

 

اعلایی با بیان اینکه انجمن خیرین ظرفیت خوبی برای احداث خوابگاه‌های های دانشجویی است، یادآور شد: البته در این حوزه می توان اقدامات ابتکاری هم انجام داد تا ظرفیت های مختلف در این حوزه بکارگیری شود.

 

کد خبر 1163867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha