بیش از ۴۷ هزار هكتار از اراضی كشاورزی آبادان عليه آفت مخرب ملخ صحرايی پايش شد

دشتی نژاد از پايش ۴۷ هزار و ٨٠٧ هكتار از اراضی آبادان علیه آفت ملخ صحرایی خبر داد و گفت: اين پايش در ۹۰ منطقه روستايی و در ايام تعطيلات نوروز توسط پايشگران عليه آفت ملخ صحرایی صورت پذیرفت.

«حسن دشتی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از پايش ۴۷ هزار و ٨٠٧ هكتار از اراضی آبادان علیه آفت ملخ صحرایی خبر داد و اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته تا كنون یک هزار و ۵۹۰ موقعيت در اپليكيشن جهانی پيش آگاهی ملخ صحرایی توسط ۶ گروه پايش ثبت شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با ییان اینکه طبق آخرين هشدار سازمان حفظ نباتات كشور آفت مخرب ملخ صحرایی احتمال ورود اين آفت به كشور در پايان فروردين ماه وجود دارد، افزود: به اين منظور ٧٠٠ ليتر سم دلتامترين در دو فرمولاسيون امولسيون و ULV و سه سمپاش فرغونی جهت سمپاشی احتمالی به منظور مبارزه و كنترل ملخ در كانون های آلوده در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: اين پايش در ۹۰ منطقه روستايی و در ايام تعطيلات نوروز توسط پايشگران عليه آفت ملخ صحرایی صورت پذیرفت.

 

دشتی نژاد اضافه کرد: همچنين بيماری قارچی رنگ زرد گندم در سطح ۵۴۸ هكتار از گندم زارهای آبادان و بيماری پوسيدگی گل آذين خرما انجام شده است.

 

وی ابراز کرد: خوشبختانه به دليل سمپاشی عليه بيماری پوسيدگی گل آذين خرما در اواخر اسفند ماه خسارت اين بيماری به ميزان پنج درصد گزارش شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی آبادان به پايش ملخ صحرایی توسط گروه های پايش جهادی در آبادان اشاره کرد و یاد آور شد: این پایش به صورت مستمر و روزانه در شهرستان آبادان ادامه دارد.

 

کد خبر 1163901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha