محکومیت تعرض به حرم امام رضا (ع) از سوی علمای اهل سنت  سیستان و بلوچستان

علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با محکومیت تعرض به حرم مطهر امام رضا (ع) و شهید و زخمی شدن چند روحانی، این حادثه را نقشه دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنی دانستند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از زاهدان، در پی حمله یکی از عناصر تکفیری به چند روحانی در حرم امام رضا (ع) که منجر به شهادت دو تن از آن‌ها و زخمی شدن یک نفر دیگر شد، علمای اهل سنت استان  سیستان و بلوچستان این اقدام را محکوم و آن را نقشه دشمنان اسلام برای تفرقه بین مذاهب شیعه و سنی عنوان کردند.

 

مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان با محکوم کردن تعرض  به حرم امام رضا علیه السلام در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان اظهار داشت: تعرض  به حرم امام رضا علیه السلام و به شهادت رساندن دو تن از روحانیون جهادگر حرکت زشت بود که اتفاق افتاد.

 

امام جمعه مسجد مکی زاهدان ادامه داد: مردم ایران هوشیار و آگاه هستند و اجازه نخواهند داد که یکسری افراد خودفروخته در روابط دوستان بین دو کشور افغانستان و ایران خدشه وارد کنند.

 

عبدالحمید گفت: اهانت به ساحت حرم رضوی باید ریشه یابی و رسیدگی شود؛  تعرض به این سه روحانی در مکان مقدس امام رضا علیه السلام از سوی هر انسان آزادی خواهی محکوم است.

 

همچنین مولوی اسماعیل زهی از علمای مرکز جماعت تبلیغی اهل سنت زاهدان در این رابط به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: فوت هر عالمی حتی با رسیدن به مقام شهادت، یک مصیبت جبران ناپذیر است.

 

وی افزود: افرادی که دست به این عمل ناجوانمردان زدند، بدانند که در  دنیا و آخرت مورد عذاب الهی خواهند بود.

 

مولوی اسماعیل زهی حادثه تروریستی  مشهد مقدس را محکوم کرد و گفت: تعرض به سه روحانی در حرم بارگاه امام رضا علیه السلام در ایام ماه مبارک رمضان، توطئه دشمنان است.

 

همچنین مولوی رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت نیکشهردر این رابطه یادآور شد: از نظر اسلام، کشتن و به قتل رساندن هر انسان بیگناه حرام و کاری ناپسند است و در راستای تفرقه بین مسلمان شکل می گیرد ولی برخلاف تفکر آنها این شهادت ها موجب همبستگی بین مسلمان خواهد شد.

کد خبر 1163908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha