اجرای آسفالت معابر ۱۵۰ روستا از محل اعتبارات قیر رایگان

تنها گفت: در حال حاضر آسفالت معابر ۱۵۰ روستا از محل اعتبارات قیر رایگان سهمیه سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۸۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در دستورکار بنیاد مسکن استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «قاسم تنها» امروز (۲۰ فروردین) در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه استحکام سازی مسکن روستاییان بر اساس آمار سال ۹۵ تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در سطح روستاهای خراسان‌جنوبی وجود داشته است که تاکنون ۴۷ هزار و ۵۵۲ واحد مقاوم سازی شده است.

 

۵۳.۵۰ درصد خانه‌های روستایی خراسان‌جنوبی مقاوم‌سازی شدند

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌ جنوبی ادامه داد: شاخص خراسان جنوبی در بحث مقاوم سازی خانه‌های روستایی ۵۳.۵ درصد است که میانگین کشوری در این زمینه ۵۲ درصد است.

 

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ میزان ۲ هزار و ۷۲۳ مورد به بانک‌ها جهت اخذ تسهیلات ساخت مسکن روستایی معرفی و هزار و ۸۵۲ مورد نیز انعقاد قرارداد شده است، افزود: از این تعداد هزار و ۳۸۶ مورد به مرحله اجرای فنداسیون، هزار و ۱۶ مورد به مرحله اجرای اسکلت و سقف و ۵۲۴ واحد به سفت کاری رسیده اند.

 

تنها با بیان اینکه در سه سال اخیر طرح مسکن محرومان انجام شده که تعداد ۱۱ هزار واحد مسکن با توجه به تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه آغاز شد و تاکنون ۹ هزار و ۶۴۵ واحد مسکونی به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال اجرا است، عنوان کرد: در اواسط اسفندماه سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه انجام شده ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور پیش‌بینی شد که یک هزار واحد به خراسان جنوبی واگذار شده و در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر این واحدها به سرانجام برسد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌ جنوبی بیان کرد: تاکنون برای ۶۸۰ متقاضی پروند تشکیل شده و ۳۷۳ واحد دریافت پروانه ساخت داشتند و  ۱۱۹ واحد آرماتوربندی، ۱۱۶ واحد اجرای فنداسیون و ۵۲ مورد اسکلت و دیوارچینی آن به پایان رسیده است.

 

بازنگری طرح هادی ۱۶۷ روستا

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار به صورت صد در صد و ۱۹۳ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز مطالعات و تهیه طرح هادی آنان انجام شده و ۱۶۷ روستا نیز طرح آن بازنگری شده است.

 

تنها با اشاره به اینکه در مورد تهیه طرح‌های هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تاکنون ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: تاکنون از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۶۰۸ مورد اجرای طرح هادی را وارد شده‌ایم و در این زمینه ۲۰۴ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌ جنوبی گفت: در سال جاری مجموع اعتبارات بنیاد مسکن خراسان جنوبی ۱۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که ۱۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و مابقی اعتبار است.

 

اجرای آسفالت معابر ۱۵۰ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای

وی سهمیه اولیه قیر رایگان برای استان را ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود، تصریح کرد: اما با پیگیری‌های مسئولان ۴۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص یافت که برای ۱۵۰ روستای اجرای آسفالت خواهیم داشت.

 

تنها در ادامه بیان کرد: بهسازی بافت‌های با ارزش و روستاهای هدف گردشگری در پنج روستا فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۷۷۳ میلیون‌ تومان انجام شده است و در سال ۱۴۰۰ نیز برای روستای چنشت و نایبند ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتباری ملی جذب شده و در حال اجراست.

 

تأمین بیش از 5 هزار هکتار زمین روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌ جنوبی از تأمین پنج هزار و ۷۹۰ هکتار زمین  و واگذاری آن به ۲۶ هزار و ۹۵۴ خانوار از ابتدای تشکیل استان خبر داد و افزود: در سال جاری نیز ۵۲۶ هکتار زمین تأمین و به ۲ هزار و ۴۰۸ خانوار واگذار شد.

 

وی اظهار داشت: از ابتدای برنامه سوم توسعه تاکنون برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان نیز ۷۵ هزار و ۳۴۰ جلد سند صادر شده که از این تعداد در سال گذشته سه هزار و ۵۴۹ جلد سند روستایی و شهری صادر شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌ جنوبی به وضعیت ثبت نامی‌ها در طرح جهش تولید مسکن اشاره و تصریح کرد: در طرح نهضت جهش تولید مسکن نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به عنوان کارگزار راه و شهرسازی ورود پیدا کرده‌ایم و در این شهرها نیز ۳۱ هزار و ۲۲۱ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۱۹هزار و ۵۵۱ نفر حائز شرایط اولیه بودند و برای هفت هزار نیز تأیید نهایی شده‌اند.

 

 

 

کد خبر 1163922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha