هنر هنرمند دین مدار الهی و در راه خدا است

حجت الاسلام مدبر گفت: اگر هنرمندی دین مدار باشد، هنر او الهی و در راه خدا می شود و این جهاد فرهنگی بسیاری از مشکلات را حل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (شنبه ۲۰ فروردین) در دیدار جمعی از هنرمندان شهرستان جهرم که به مناسبت هفته «هنر انقلاب اسلامی» برگزار شد، گفت: هنر تعاریف مختلفی دارد، بعضی معتقد هستند که هنر اصلا قابل تعریف و توصیف نیست و صرفاً درک کردنی و سرآمد آن عشق است.

 

امام جمعه جهرم افزود: در مقابل بعضی دیگر می گویند هنر تجلی عواطف هنرمند است که درخطی زیبا، نقاشی، موسیقی و دیگر هنرها خود را نشان می‌دهد و همانطور که مخلوقات تجلیات ذات خداوند هستند هنر فرد هنرمند نیز چنین بوده و نوعی آفرینش است.

 

 وی با اشاره به اینکه به عقیده بنده هنر دینی و هنر متعهد نیز نوعی انفاق است، عنوان کرد: خداوند در قرآن می فرماید «مومنان کسانی هستند که از آنچه روزیشان کردند انفاق می کنند»؛ روزی تنها مال نیست، پروردگار نعمت های مختلفی به افراد عطا کرده که از جمله آن هنر است.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: اگر هنرمندی دین مدار باشد، هنر او الهی و در راه خدا می شود و این جهاد فرهنگی بسیاری از مشکلات را حل می کند.

 

امام جمعه جهرم در پایان اظهارکرد: احساس می کنم هنرمندان غباری بر روی دلشان است که امیدواریم این مشکلات حل شود.

کد خبر 1163960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha