دومین دوره مسابقه کتابخوانی مجازی در ایلام برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری دومین دوره مسابقه کتابخوانی مجازی در این استان خبر داد و گفت: فضای مجازی فرصتی مغتنم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

«علی هوشمند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: فراخوان این مسابقه آماده شده و در سطح مناطق مختلف استان و از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر  گردیده است.

 

وی با بیان اینکه این مسابقه برای دومین بار به  همت معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با همکاری موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این مسابقه کتابخوانی توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان است.

 

هوشمند گفت: محورهای این مسابقه کتابخوانی شامل معرفی کتاب های مورد علاقه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به مدت ۲ دقیقه در قالب کلیپ، کتابخوانی مجازی(خوانش بخش هایی از کتاب به مدت ۲ دقیقه) و  ساخت و تهیه پادکست با موضوع و محور کتاب به مدت ۵ دقیقه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه به آثار برگزیده جوایز نقدی، لوح تقدیر و بسته های فرهنگی اهدا می شود، افزود: به‌طور قطع ترويج فرهنگی کتابخوانی و مطالعه نقش مهمي در راستاي توسعه همه‌جانبه و ايجاد بسترهاي فرهنگي و آگاهي بخشی به جامعه جامعه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در  راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور است که در اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مساله کتاب و کتابخوانی اهتمام  ورزند.

 

هوشمند با اشاره به اینکه فضای مجازی و استفاده روز افزون از این بستر در بین آحاد مختلف جامعه به ویژه نسل جوان، فرصتی مغتنم در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، گفت: در این راستا نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است که در سال جاری با بهره گیری از همه ظرفیت ها به ویژه فضای مجازی در  راستای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه گام های ارزشمندی را بردارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه علاقه مندان می توانند آثار خود را تا پایان فروردین ۱۴۰۱ به شماره  ۰۹۱۸۱۴۳۰۹۲۵ واتساپ و یا سایر شبکه های اجتماعی در این مسابقه شرکت کنند، خاطرنشان کرد: اسامی برگزیدگان در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی و منتشر خواهد شد.

 


گفتنی است، علاقه مندان به شرکت در این مسابقه کتابخوانی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی و یا ادارت شهرستان ها مراجعه و یا با شماره ۰۸۴۳۳۳۳۴۷۳۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 1163969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha