کاهش ۱۵ درصدی جمعیت کیفری در زندان‌های کردستان

مدیرکل زندان‌های کردستان از کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان خبر داد و گفت: استان کردستان رتبه اول کشوری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، در سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داد.

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: زندان‌های استان کردستان در سال 1400 عنوان برتر کاهش جمعیت کیفری را در سطح زندان‌های کشور به خود اختصاص داد.

 

وی افزود: حضور مستمر قضات دادگستری و رسیدگی به پرونده قضایی مددجویان در زندان‌های استان، دیدار چهره به چهره روسای دادگستری و دادستان‌ها و حل مشکلات قضایی، استفاده موثر از تاسیسات حقوقی، تلاش شبانه‌روزی و پیگیری مدیران و مسئولان و مجموعه اجرای احکام زندان‌های کردستان موجب شد تا استان کردستان در سال 1400 موفق به کسب عنوان اول کشور در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با کاهش قریب به 15 درصد از جمعیت کیفری زندان‌های استان شود.

 

اشتغال 72 درصدی زندانیان کردستان در سال 1400

 

مدیرکل زندان‌های کردستان همچنین با عنوان این خبر که سال 1400 در زندان‌های استان موفق به ایجاد اشتغال  72 درصدی مددجویان در سطح زندن‌های استان شدیم، تصریح کرد: یکی از مولفه‌های ارزشمند سازمان زندان‌ها در سال 1400، توسعه بسترهای اشتغال و حرفه‌آموزی برای زندانیان با هدف تولید، درآمد پایدار و حمایت از خانواده بود که خوشبختانه این هدف با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود شامل توسعه کارگاه‌های تولیدی در زندان‌ها، تنوع محصولات تولیدی، حمایت از تولیدات و فروش و عرضه نمایشگاهی، جذب سرمایه گذار و کارآفرین و توسعه اشتغال پایدار و مولد برای زندانیان در زندان‌های کردستان محقق شد.

 

فتحی عنوان کرد: خوشبختانه در سال 1400 تعداد یک‌هزار و 239 مددجو در کارگاه‌های مختلف تولیدات صنایع دستی مشغول به کار شدند و کسب درآمد کردند و آمار زندانیان دارای اشتغال مولد و پایدار در زندان‌های کردستان در سال 1400 به 72 درصد رسید.

 

وی در پایان ضمن قدردانی از مجموعه دستگاه قضایی استان و در راس آن رئیس کل دادگستری استان در تعامل ارزشمند با زندان ها و کاهش محسوس جمعیت کیفری اظهار امیدواری کرد این روند در سال 1401 رو به رشد باشد و انشالله شاهد اتفاقات و خبرهای خوبی در تحقق برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و استفاده موثر از تاسیسات حقوقی با مساعدت دستگاه قضایی استان باشیم.

کد خبر 1163988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha