افتتاح پروژه های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ۸۷ میلیارد اعتبار در استان زنجان

به گفته خواجه‌ای، همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره)، پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به 21 فروردین، سالروز افتتاح حساب 100 حضرت امام(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان به همین مناسبت با اعتباری بالغ بر 87 میلیارد ریال، افتتاح وکلنگ‌زنی می‌شود.

 

رضا خواجه ای با بیان اینکه این پروژه‌ها در 2 حوزه عمران روستایی، بهسازی و بهره‌برداری از مسکن روستایی خواهد بود، افزود: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 87 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

 

وی از کلنگ‌زنی 9 پروژه اجرای طرح هادی روستایی و افتتاح 6 پروژه طرح هادی روستایی در سطح استان در این ایام خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها، اعتباری بیش از 78 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی گفت: طرح هادی روستایی در روستاهای ساریجالو و ویر شهرستان سلطانیه، قره‌تپه و مهرآباد شهرستان زنجان، کوسه‌لر و باریکاب شهرستان ایجرود، پسکوهان شهرستان خدابنده و مرشون و اسپاس شهرستان ابهر در سال جاری اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طرح هادی برای 710 روستا (100 درصد) تهیه و در 413روستا نیز اجرا شده است، خاطرنشان کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور 46.2 درصد و در استان زنجان 58.2 درصد است که استان زنجان در این زمینه، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 

خواجه‌ای با اشاره به بهسازی و بازسازی مسکن روستایی محرومین، ایتام و خانواده‌های دارای 2 معلول ابراز کرد: در حوزه بازسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز 13 پروژه با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال در سطح استان در این ایام افتتاح خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان وجود دارد، گفت: تا به امروز بیش از 51 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان مقاومسازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کردهاند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: می‌توان گفت تاکنون 55 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان مقاوم‌سازی شده که این میزان، بالاتر از میانگین کشوری است.

 

کد خبر 1164007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha