باید سبک زندگی اسلامی در جامعه اجرا شود

آیت الله دژکام گفت: ما نمی توانیم نظر هر عزیزی را در جامعه فرهنگی و اجتماعی را اعمال و باید در حوزه فرهنگی نظر واحد وجود داشته باشد و باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (شنبه 20 فروردین) در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس در نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، گفت: رویکرد هنر انقلاب دینی باید به جای خوبی برسد و زمینه خوبی در فارس با حضور رئیس حوزه هنری پیدا خواهد کرد و در راستای پیشبرد کارهای حوزه هنری باید کارهای ویژه انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه در سرفصل های فرهنگی و اجتماعی بودجه هایی وجود دارد که می توان در نقاط مختلف هزینه کرد، اظهار کرد: مدیریت فرهنگی در جمهوری اسلامی را مورد بررسی قرار دادم و این مورد را رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دستور کار نمایندگان خبرگان قرار دادند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مدیریت فرهنگی را به مدیریت راهبردی، اجرایی و فرایندی تقسیم کردند، تاکید کرد: در بحث مدیریت راهبردی سال 1390 نقشه مدیریت فرهنگی داشتیم و سندهای بالادستی را تنظیم شده بود و مشکلی که وجود داشته است اینست که سازوکار لازم را در این 10 سال نداشته ایم و وقتی بخش راهبردی را که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) پیگیر هستند، 10 سال جلوتر از اجرا است و باید سازوکار و مشکلات آن را حذف شود و باید در وضعیت فرهنگ به وضعیتی برسیم که در بخش نظامی رسیده ایم و مدیریت برنامه های فرهنگی باید سازوکار لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت اخلاقی بخشی از کار برخورد عزیزان نیروی انتظامی است و باید بخش دیگری را هم مورد توجه قرار داد، افزود: نظر مدیران ما در مورد اخلاق جنسی با هم متعارض است و می خواهیم اخلاق جنسی اسلامی را ترویج دهیم و یک جلد کتاب از سوی استاد مطهری در این رابطه نوشته شد و بعد از آن کار عمیقی انجام نشد و باید در چارچوب های فلسفی و فقهی که باید عمل شود، طبق آن عمل شود.

آیت الله دژکام گفت: ما نمی توانیم نظر هر عزیزی را در جامعه فرهنگی و اجتماعی را اعمال و باید در حوزه فرهنگی نظر واحد وجود داشته باشد و باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه اجرایی کنیم.

وی افزود: اگر جرم انجام می شود، وظیفه دستگاه قضایی برخورد است و وظیفه قانونی دستگاه قضایی جلوگیری از جرم است.

کد خبر 1164015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha