تحقق جبهه متحد فرهنگی اجرای کارهای برزمین مانده است

ثقتی با تاکید بر اینکه انتظارات از حوزه هنری بسیار بالاست گفت: ظرفیت ارشاد گیلان در راستای گفتمان هنر انقلاب و تقویت این جریان متمرکز خواهد بود و تمام آرزوی ما تحقق جبهه متحد فرهنگی استان برای انجام کارهای زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (شنبه ۲۰ فروردین) در دیدار با رییس حوزه هنری گیلان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت شهید مرتضی آوینی برگزار شد اظهار داشت: حوزه هنری با توجه به رسالت و مأموریت هایش جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته و دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان عنوان کرد: به واسطه سیاست‌ها و رویکردهایی که در دولت قبل جریان داشت، چندان نمی‌توانستیم انتظار داشته باشیم خود دولت و سازمان‌های آن در حوزه هنر انقلاب وارد میدان شده و سکانداری کنند.

 

ثقتی با بیان اینکه اقدامات اندکی که در چند سال گذشته در حوزه هنر انقلاب انجام شد، کورسوی امیدی برای دلسوزان این عرصه بود تصریح کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم رویکردهای متفاوتی در این حوزه دارد و حجت‌ها بر ما تمام شده تا حتی یک لحظه توقف و یک لحظه کوتاهی در حوزه تقویت و انتشار هنر انقلاب از هیچ کسی پذیرفته شدنی نباشد.

 

وی اضافه کرد: از همان روز اولی که وارد مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شدم، عرض کردم که همه باید بدون لکنت و بدون هیچ تعارفی از گفتمان و جریان انقلاب دفاع کنند زیرا این گفتمان خواستگاه مردم بوده است و دولت سیزدهم هم دقیقا همین تفکر و شعار را انتخاب کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان یادآور شد: بی شک کل ظرفیت ارشاد گیلان در راستای گفتمان هنر انقلاب و تقویت آن متمرکز خواهد بود و برنامه‌های آن هم در همین راستا هدف‌گذاری شده به طوریکه اعتبارات و منابع خود را برای این هدف والا سوق می‌دهد.

 

 

ثقتی مسیر تقویت هنر و گفتمان انقلاب را بسیار پیچیده و طولانی ذکر کرد و اظهار داشت: فضای کشور برای انجام چنین فعالیت‌هایی یکدست و متحد است و معتقدیم کارهای نکرده بسیار زیادی در این بخش وجود دارد و یقینا چنین مفاهیمی برای دغدغه‌مندان در اولویت اول قرار خواهد داشت. 

 

وی اذعان کرد: جریان انقلاب و هنر انقلاب همیشه دچار مظلومیت بوده و ظرفیتش در جهت‌های دیگر به کار گرفته شده است و امیدواریم در دولت کنونی حوزه هنری و سازمان‌های مرتبط بتوانند پایان بخشی برای این رویه باشند تا مهجوریت از گفتمان انقلاب و حوزه هنری برداشته شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود: انتظارات از حوزه هنری بسیار بالاست و با ورود مدیریت جدید حوزه هنری، خون تازه ای به رگهای آن دمیده شده و امید دلسوزان بار دیگر شکوفا شد.

 

ثقتی ابراز داشت: مجموعه اداره کل ارشاد اسلامی با شعار راهبردی خود تحت عنوان جبهه متحد فرهنگی گیلان در کنار حوزه هنری است و تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار گفتمان جریان انقلاب قرار می‌دهد. 

 

وی تعامل، هم‌افزایی و اتحاد دستگاه‌های مرتبط حوزه فرهنگ و هنر گیلان را اتفاقی مبارک دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تلفیق آن با ظرفیت‌های اداری می‌توانیم در مسیر تقویت گفتمان انقلاب، حرکت‌های مثمرثمری را انجام دهیم.


 

کد خبر 1164060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha