اجرای برنامه‌های کاربردی برای ترویج فرهنگ مطالعه باید مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و اجرای برنامه‌های کاربردی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه حائز اهمیت است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، توجه به مقوله کتاب و کتابخانه را مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ کتابخوانی در معرض تهدید است و یکی از مهم ترین عوامل مخرب در این زمینه فضای مجازی است.

 

دریایی با اشاره به اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: لزوم ارتباط بیشتر دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند در ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار باشد.

 

وی بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و اجرای برنامه‌های کاربردی را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مهم عنوان کرد و گفت: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران افتخاری برای استان کردستان است و باید از این فرصت به منظور معرفی بیشتر استان و ارتقای سرانه مطالعه استفاده کرد.


دریایی اضافه کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادهای فرهنگی و اثرگذار در استان دارای اشتراکات بسیاری هستند و می‌توانند با تعامل بیشتر، بیش از پیش به جامعه خدمت کنند.

کد خبر 1164111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha