توزيع مجموعه کتاب‌هاي«آموزش ترجمه و مفاهيم نهج‌البلاغه» بين ائمه جماعات کانون‌هاي مساجد ايلام

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از توزيع مجموعه کتاب‌هاي آموزش ترجمه و مفاهيم نهج‌البلاغه بين ائمه جماعات کانون‌هاي مساجد این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام« علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگاران، از توزيع 150 جلد مجموعه کتب «آموزش ترجمه و مفاهيم نهج البلاغه» شامل حکمت هاي ( 1 و 2 ) در بين ائمه جماعات کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ايلام خبر داد.

 

وی یادآور شد: این مجموعه کتاب در قالب بسته های فرهنگی  کهشامل حکمت های (1 و 2 ) کتاب درسنامه نهج البلاغه  است با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در بین ائمه جماعات کانون های مساجد استان ایلام توزیع می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام افزود: ائمه جماعات کانون های مساجد پس از مطالعه  این مجموعه کتب نسبت به ارائه آموزش مباحث این کتاب ها برای عموم مردم به ویژه  جوانان و نوجوانان در ایام ماه مبارک اقدام می کنند.

 

وی  هدف از این  اقدام فرهنگی  ایجاد علاقه و شوق برای ارتباط هر چه بیشتر با نهج البلاغه و انس با آن، آشنایی با موضوعات روز در نهج البلاغه، بهره مندی از معارف و آموزه های ناب علوی در زندگی فردی و اجتماعی، آموزش روخوانی و روانخوانی متن نهج البلاغه، آموزش معنا و شرح واژگان مهم و کلیدی در نهج البلاغه، آشنایی با سخنان امام علی(ع) در نهج البلاغه و شیوه های مطالعه  و پژوهش در این کتاب ارزشمند، کسب مهارت در این زمینه و آشنایی با پیام ها حکمت ها و خطبه های نهج البلاغه عنوان کرد.


 

حجت الاسلام چراغی پور گفت: کتاب آموزش ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه شامل 96 درس برای سطوح مختلف جوانان و نوجوانان طراحی شده است که در بین ائمه جماعات فعال مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان ایلام توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه کتاب شریف نهج البلاغه، یکی از مهم‌ترین‌ منابع‌ قابل‌ استناد  در حوزه‌ فرهنگ‌ اسلامی‌ است، تصریح کرد: نهج‌البلاغه  به عنوان دومین کتاب گران‌سنگ بشر بعد از قرآن کریم است که  بهره مندی از این کتاب نورانی و رهایی بخش بسیار سفارش شده‌ است و  راه نجات و رمز سعادت انسان و جوامع بشری در درک مفاهیم ارزشمند و والای این کتاب است.


 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: بایستی همانگونه که در حوزه نظری به موضوع نهج‌البلاغه در کشور پرداخته شده  در زمینه عملی هم به این کتاب ارزشمند توجه ویژه‌ شود چرا که مفاهیم و موضوع‌های حکومتی، اقتصادی، تربیتی، اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و حتی نظم و انضباط نیز در نهج‌البلاغه دارای جایگاه ویژه‌ای است.

 

 

کد خبر 1164117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha