شهید صیاد شیرازی خود را مدیون انقلاب می دانست

امیر سرتیپ حیدری گفت: شهید صیاد ادعای صاحب انقلاب بودن نداشت و همواره خود را مدیون انقلاب اسلامی می دانست و تاکید داشت تا وقتی خود را مدیون انقلاب بدانیم در صراط مستقیم هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ اسدالله حیدری، جانشین هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در بیست و سومین سالروز گرامیداشت این شهید با اشاره به قرابت و نزدیکی خود به عنوان شاگرد با شهید صیاد شیرازی گفت: امروز از زبان خود وصف شهید را نمی کنم و مجموعه ای به نام کلام صیاد در رفتار و اخلاق را اماده کرده ام که بخشی از آن را در این جلسه عنوان می کنم.

 

وی اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی در ابتدا در هر جلسه ای به خداوند توکل می کردند و از خداوند می خواستند تا با صدق کامل وارد شوند و با صدق کامل خارج شوند و همواره آیه 80 سوره اسراء" وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا و بگو: پروردگارا! مرا [در هر کار و شغلی] به نیکی وارد کن و به نیکی بیرون آور و برایم از نزد خود نیرویی یاری دهنده قرار ده".  سرلوحه کار خود قرار داده بودند.

 

وی گفت: کلام دوم شهید صیاد دعا برای سلامتی امام زمان (عج) بود. شهید در برابر کفار همچنان صلابت داشت و در مقابل دوستان متواضعانه و با رفعت بود. وی همواره اطاعت از فرماندهی رهبری را واجب می دانست و بر این موضوع بسیار تاکید داشت.  

 

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: شهید صیاد شیرازی رضایت را در رضایت صاحب الزمان و رضایت امام زمان خود را رضایت خداوند می دانستند و همواره بر حفظ بیت المال تاکید و کوشا باشند و حفظ و حراست از آن را ضروری و واجب می خواندند.

 

وی ادامه داد: شهید صیاد به برگزاری نماز جماعت حتی با دو نفر تاکید داشته و هر سنگر را یک نمازخانه می دانستند. شهید صیاد تاکید داشتند که نگویید ارتش و سپاه دو لشکر الهی هستند بلکه بگویید ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند که برای مقابله با دشمنان همواره یدی واحد هستند یعنی سپاه، ارتش و بسیج ید واحد و قدرتی واحد در برابر دشمنان محسوب می شوند.

کد خبر 1164130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha