ترجمه احادیث نبوی به هفت زبان بر روی سایت کنگره «محمد (ص)» قرار داده شده است

تقوایی با اشاره به اینکه طی سال گذشته شاهد برگزاری کنگره «محمد (ص)» بودیم، گفت: در سایت کنگره، سیره و زندگانی حضرت رسول (ص) و همچنین احادیث ایشان به هفت زبان ترجمه شده و در اختیار مردم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حامد تقوایی»، امروز (شنبه 20 فروردین) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه طی سال گذشته شاهد برگزاری کنگره «محمد (ص)» بودیم، گفت: نوای عشق به پیامبر (ص) از شیراز برخاست و این کنگره در قالب هنر ارائه شد.

دبیر کنگره بین المللی «محمد (ص)» افزود: از حدود 2 سال قبل که نشریه فرانسوی به پیامبر (ص) توهین کرد جمعی خودجوش آمدند تا در قالب ادب و هنر ترسیم چهره و سیره ایشان را داشته باشد و فراخوان آثار از با هفت زبان انجام شد، در 25 رشته ادبی و هنری مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و 700 اثر از 40 کشور دنیا دریافت شد، اظهار کرد: در نهایت 430 اثر انتخاب و از برگزیدگان تجلیل شد و موکب «هنر نبوی» در هفته وحدت با همکاری 200 هنرمند در محوطه گردشگری «عفیف آباد» برپا شد.

تقوایی با اشاره به اینکه 60 نفر از مشاهیر ادبی و هنری جهان اسلام، به عنوان داور حضور یافتند، افزود: در سایت کنگره، سیره و زندگانی حضرت رسول (ص) و همچنین احادیث ایشان به هفت زبان ترجمه شده و در اختیار مردم قرار دارد.

دبیر کنگره بین المللی «محمد (ص)» گفت: 9 شب شعر در طول یکسال گذشته برگزار شده است و 120 شاعر شعر خوانی کردند و هر هفته یک رویداد به مناسبت کنگره برگزار شده است و در همین راستا پنج ورکشاپ هنری را در اماکن تاریخی و فرهنگی برگزار شد.

تقوایی با اشاره به اینکه در شیراز یک المان در مورد پیامبر (ص) وجود ندارد، اظهار کرد: شب شعر «شور حرا» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد و قرار است با آثار هنرمندان، نمایشگاه هنری در دهه کرامت برپا شود و هنرمندان می توانند آثارهنری خود برای فروش در این نمایشگاه را ارائه کنند.

 

کد خبر 1164141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha