مساجد نقطه آغاز تحولات جامعه باشند

حجت الاسلام شریغ تبار، امام محله را فرمانده میدان فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای موفقیت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، باید مساجد نقطه آغاز تحولات باشند چنان‌که انقلاب اسلامی نیز از مساجد شکل گرفت و به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمد مهدی شریف تبار» امروز(۲۰فروردین) در شورای اداری امور مساجد استان مازندران اظهار کرد: معمولا در سندهای مرتبط با مسجد باید یک سری نسبت‌ها و روابط را مشخص کنیم، سازمان‌ها هم وظایفی دارند، سند هم باید ناظر این وظایف باشد تا در تقسیم بندی‌ها دچار مشکل نشویم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: الان شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث سند ملی مسجد را با محوریت سازمان تبلیغات در حال نهایی شدن مطرح کرد، اگر اینجا سندی بنویسیم باید دنبال افزونه‌ها باشیم و بعد با تشکیل هیات اندیشه‌ورز تغییر و تحولاتی صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام شریف تبار ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه نسبت به اسناد بالادستی بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که بر خودسازی و تمدن سازی تاکید شده ما در سند جامع مسجد باید به‌دنبال مولفه‌های مسجد جامعه‌پرداز باشیم که امام محله دارد و او محور تحولات است که در این سند باید به آن توجه شود تا ما با این حرکت ملی در کشور بیگانه نباشیم.

کد خبر 1164167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha