زیارت ییش از ۸۲ هزار زائر از امامزادگان آستارا

مهدوی گفت: با اجرای طرح آرامش بهاری بیش از ۸۲ هزار زائر در ایام نوروز به امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا مشرف شدند.

«جمشید مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: طرح آرامش بهاری در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا از ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۱ اجراء شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا افزود: در این مدت بیش از ۸۲ هزار زائر به امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا مشرف شدند.

 

وی تصریح‌کرد: با توجه به کاهش حجم زائران از اماکن مذهبی به دلیل شیوع کرونا طی ۲ سال گذشته ولی امسال حجم زائران حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) افزایش قابل توجهی داشت.

 

مهدوی گفت: در ایام نوروز امسال ۹۷۶ نفر در واحدهای اقامتی و حسینیه امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) اسکان یافتند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان،اظهارکرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی بود که در قالب طرح آرامش بهاری در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا اجرا شد.

 

وی با بیان‌اینکه از خیمه معرفت طرح آرامش بهاری امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا ۳ هزار و ۳۵۶ نفر بهره‌مند شدند، افزود: در خیمه معرفت غرفه‌های متنوعی شامل غرفه کودکان، مشاوره و پاسخگویی به شبهات دینی، غرفه چند رسانه، غرفه شمیم خدمت و غرفه محصولات فرهنگی راه‌اندازی شده بود.

 

مهدوی با اشاره به اینکه در قالب طرح آرامش بهاری به یک‌هزار و ۲۵۰  کودک و نوجوان جوایز فرهنگی اهدا شد،خاطرنشان‌کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ۴ مبلغ بومی، ۴ طلبه  و ۸ خادم به زائرین خدمات‌رسانی کردند.

کد خبر 1164175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha