معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره سراسری شعر و داستان «فضل نبی»

دبیر علمی و مسئول هیئت‌داوران جشنواره فضل نبی، اسامی برگزیدگان پنجمین دوره این جشنواره ادبی و هنری را اعلام کرد.

محسن سلطانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: پنجمین جشنواره سراسری ادبی و هنری «فضل نبی» در دو بخش «شعر و داستان» از بهمن ماه سال گذشته  کار خود را آغاز کرد.

 

دبیر علمی و مسئول هیئت‌داوران جشنواره فضل نبی افزود: در جشنواره پنجم برای نخستین بار تعداد داستان‌های ارسالی توسط نویسندگان سراسر کشور در موضوعات جشنواره با تعداد اشعار ارسالیِ شاعران برابری می‌کرد که این نشان از آن دارد که جشنواره جایگاه خود را در بین دوست دارانش یافته است و از قبل از انتشار فراخوان، هنرمندان در تدارک خلق آثار ارزشمند خود بوده‌اند.

 

سلطانی افزود: با توجه به زمانِ کوتاهی که بینِ انتشار فراخوان تا پایان مهلت ارسال آثار وجود داشت، تعداد آثار رسیده و شرکت‌کنندگان بی‌نظیر بود و نسبت به سال قبل رشد ۱۵درصدی داشت.

 

دبیر علمی و مسئول هیئت‌داوران این جشنواره ادامه داد: در پالایش اولیه از میان حدود ۸۴۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد ۸۵ اثر در قالب ۴۳ داستان و ۴۲ شعر به مرحله پایانی راه پیدا کرد. حجم آثار به‌قدری زیاد بود که فایل‌های آثار دریافتی پس از کدگذاری در بخش داستان و شعر بالغ ‌بر ۴۰۰ صفحه می‌شد و همین امر کار خوانش کامل آثار و امتیازبندی را برای هیئت‌داوران زمان‌بر کرد. لذا مراسم اختتامیه که قرار بود قبل از سال جدید انجام شود به تعویق افتاد.

 

سلطانی اضافه کرد: در نخستین روزهای سال کار داوری آثار به اتمام رسید و پنجمین جشنواره سراسری فضل نبی برگزیدگان خود را شناخت و هیئت‌داوران در بخش داستان پس از بررسی و خوانشِ ۴۳ اثر راه‌یافته به مرحلۀ نهایی، سه اثر را که حائز رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند انتخاب و معرفی کرد.

 

 مسئول هیئت‌داوران جشنواره فضل نبی ادامه داد: بر این اساس، در بخش داستان «زهرا احمدی» از شهر تهران با داستان «به‌رسم فروغ ابدیت» موفق به کسب رتبه نخست شد، محمد سعید احمدزاده از شهر شیراز با داستان «او، محمد» رتبه دوم را کسب کرد و رتبه سوم به مریم ایمان مهر از شهر رشت با داستان «والا پیام‌دار محمد» رسید.

 

محسن سلطانی افزود: در بخش شعر هم که شامل دو بخش کلّی و ویژه بود از میان ۴۲ اثر راه‌یافته به مرحله پایانی، هیئت‌داوران برای بخش کلّی شعر جشنواره به ترتیب علی سلیمیان از شهر اصفهان، مجتبی از شهر قم و سمیرا یکه‌تاز از شهر زرندیه استان مرکزی را حائز رتبه اول تا سوم شناختند.

 

وی ادامه داد: همچنین هیئت‌داوران در بخش ویژه شعر جشنواره از میان آثار رسیده در این بخش اثر محسن کاویانی از شهر قم را حائز رتبه نخست دانست و آثار میثم داودی از شهر قم و علی رئیسی از شهر کاشان را دو اثر شایسته تقدیر معرفی کرد وهیچ‌کدام از آثار ارسالی را شایسته رتبه دوم و سوم ندانست.

 

مسئول هیئت‌داوران جشنواره از زحمات و تلاش‌های اعضای هیئت‌داوران تشکر و قدردانی کرد و افزود: اعضای هیئت‌داوران در بخش شعردکتر حسنا محمد زاده، محمود شریفی «کمیل کاشانی»، محسن سلطانی و مجتبی رافعی بودند.

 

محسن سلطانی افزود:  مراسم اختتامیه جشنواره در پایان ماه مبارک رمضان و بعد از عید سعید فطر در شهر سفیدشهر آران و بیدگل برگزار خواهد شد که روز و ساعت دقیق متعاقباً اعلام و شرط حضور برای برگزیدگان جهتِ دریافت لوح و تندیس جشنواره و هدایای نقدی الزامی است.

 

وی همچنین از برگزارکنندگان و حامیان این جشنواره ازجمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل، شهرداری و شورای اسلامی سفید شهر، مجمع فرهنگی سفید شهر، موسسه فرهنگی هنری راه روشن، انجمن دوستداران میراث فرهنگی سفید شهر و انجمن قلم‌به‌دستان سفید شهر، انجمن ادبی مجلس‌افروز سفید شهر، جمعیت ندای صلح، روزنامه سراسری سراج و انتشارات و مرکز دیجیتال ادبستان کاشان که به همت آنان این جشنواره سراسری به ایستگاه پنجم رسیده است تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 1164179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha