طرح جامع حرمین مطهر (ع) تحولاتی برای کنترل حاشیه‌ نشینی در مرکز شیراز ایجاد می‌ کند

آیت‌ الله دژکام گفت: وی با اشاره به طرح جامع حرم مطهر (ع) گفت: طرح جامع حرم مطهر (ع) تحولاتی برای کنترل حاشیه‌ نشینی در مرکز شیراز ایجاد می‌ کند و حاشیه ‌نشینی‌ ها به ویژه در مرکز شهر باید سامان دهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت‌ الله «لطف ‌الله دژکام»، امروز (شنبه 20 فروردین) در جلسه کمیسیون محرومیت ‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اکثر مهاجران شیراز غیر از اتباع خارجی از شهرها و روستاهای استان فارس هستند و از چهار هزار نقطه روستایی ۲ هزار نقطه خالی از سکنه است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: برای خدمات دهی به حاشیه شهر باید ببینیم که ارائه خدمات به رفع مشکلات منجر می شود و یا موجب دامن زدن به انجام کارهای غیرقانونی در ساخت ‌وسازهای حاشیه‌ ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید دید که چرا با وجود اینکه روستاها، آب، برق، جاده‌ و حتی گاز دارند خالی از سکنه شده و روستاییان به اطراف شهر شیراز مهاجرت کردند.

آیت ‌الله دژکام تصریح کرد: مردم در روستا تولیدکننده هستند و با مهجرت روستاییان تولید رها می‌ شود و در شهر تبدیل به خدمات ‌گیرنده تبدیل خواهند شد و  

امام جمعه شیراز با اشاره به امنیت اخلاقی در حاشیه شهرها عنوان کرد: تامین امنیت اخلاقی در روستاها قابل کنترل ‌تر از شهر است و بارای تصمیم گیری در خصوص مهاجرپذیری شهر شیراز باید جلسه سیاست ‌گذاری کلی با حضور استاندار فارس برگزار شود.

وی ادامه داد: برای ساماندهی محلات حاشیه‌ شهر باید مطالعات بیشتری کرد و اشتغال ‌آفرینی در روستاها موجب مهاجرت معکوس و کاهش مسایل فرهنگی و اجتماعی خواهد شد و برای این مهم باید ضمن مطالعه علمی، تمام مدیران استان را پای کار بیاوریم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: قبل از انتخاب رویکرد مهاجرپذیری و عدم مهاجرپذیری به عنوان یک فوریت باید کاری کرد تا برای شهرداری هزینه بیشتر ایجاد نشود و برای الحاق برخی از روستاها همه جوانب در نظر گرفته شود و خدمت ‌رسانی را با این رویکرد که ایجاد تعهدات طولانی ‌مدت نکند نباید معطل کرد.

وی با اشاره به طرح جامع حرم مطهر (ع) گفت: طرح جامع حرمین مطهر (ع) تحولاتی برای کنترل حاشیه‌ نشینی در مرکز شهر ایجاد می‌ کند و حاشیه ‌نشینی‌ ها به ویژه در مرکز شهر باید سامان دهی شود.

کد خبر 1164187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha