لزوم شفاف سازی اسامی کارکنان فاقد کارت واکسن کرونا/دانش آموزان در مدارس واکسینه می شوند

غلامی با اشاره به اهمیت دریافت واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت: ادارات لیست افرادی را که تاکنون اقدام به واکسیناسیون نکردند در سامانه بارگذاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «فرهاد غلامی» عصر امروز شنبه(۲۰فروردین) در جلسه شورای اداری مازندران به عبور از پیک ششم کرونا اشاره کرد و شمار مبتلایان به کرونا در هفته سوم این پیک را ۷۹۲ نفر اعلام و اظهار کرد: در پایان هفته اسفند ماه ۷۰۲مراجعه کننده داشتیم که ۱۲۸نفر درمان سرپایی و ۶۰نفر بستری شدند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: هفته دوم فرودین ماه سال جاری به دلیل حجم حضور مسافر و گردشگر در مازندران و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد بیماران کرونایی به ۲۹۴نفر در ازای ۱۰۰هزار نفر رسید که ۹.۴ درصد رشد داشتیم.

 

غلامی گفت: واکسیناسیون صورت گرفته، به مهار بیماری کمک شده است و افراد بالای ۱۲سال ۹۴درصد جمعیت دوز اول همچنین۸۴.۲ درصد دوز دوم و دوز سوم را ۵۹درصد جمعیت استان دریافت کردند.

 

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: مدارسی که بیش از ۲۰دانش آموز واکسن نزده داشته باشد تیم علوم پزشکی برای تزریق واکسن به مدرسه مورد نظر اعزام می شوند.

 

غلامی، میزان واکسیناسیون زیر ۱۲سال را ۲۹.۵درصد  و گروه سنی ۵تا ۱۲سال را از چالش ها عنوان کرد و گفت: تمهیدات لازم برای جانمایی تهویه در مدارس و کمک آمورشی برای رعایت پروتکل های بهداشتی اتخاذ شد.

 

وی بر لزوم رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری ‌های اجتماعی در مدارس استان تاکید کرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: ادارات لیست افرادی را که تاکنون اقدام به واکسیناسیون نکردند در سامانه بارگذاری کنند.

کد خبر 1164192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha