تولیدکنندگان باید بر روی توان و سرمایه خود حساب باز کنند

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: تولیدکنندگان باید برروی توان و سرمایه خود حساب باز کنند نه اینکه بخواهند از جیب مردم سود خود را تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی از امکانات این کشور بهره‌مند هستند حق عدم عرضه کالا را در هیچ شرایطی ندارند و اگر این کار را انجام دهند شامل عدم عرضه شده و با آنها برخورد خواهد شد.

 

تابش با بیان اینکه از هفته گذشته برخورد با کالاهای قاچاق در مرحله اول با چهار قلم کالا از جمله لنت ترمز و باتری خودرو در بازار آغاز شده است، افزود: این مهم تا پایان سال در بیشتر کالاها به اجرا در خواهد آمد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان باید برروی توان و سرمایه خود حساب باز کنند نه اینکه بخواهند از جیب مردم سود خود را تامین کنند بنابراین طرح‌های این وزارتخانه هم در راستای حمایت از تولید و هم مصرف کنندگان بوده و با نظارت کامل هم اجرای آنها پیگیری می‌شود.

 

 

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور یادآور شد: براساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفندی یک میلیون و ۳۸۰ هزار ریال است و هر واحدی بیش از این مبلغ اقدام به عرضه کند طبق قانون با او برخورد می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی همچون گوشت، لبنیات و برنج مشمول قیمت‌گذاری مصوب هستند و هیچ واحدی حق عرضه بالاتر از قیمت تصویب شده را ندارد، اعلام کرد: برخی از تولیدکنندگان افزایش دستمزد کارگران را عامل افزایش قیمت تمام شده و گاهی هم دلیل بر عدم درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا اعلام می‌کنند.

 

 

تابش تصریح کرد: افزایش دستمزد کارگران در قیمت تمام شده نهایت یک تا دو درصد تاثیر می‌گذارد و طی چهار ماهی که از آغاز طرح درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی کالاها می‌گذرد به صورت ارشادی با واحدهای تولیدی برخورد کردیم اما از این به بعد با توجه به توضیحات و رفع ابهامات انجام شده براساس قانون برخورد خواهد شد و واحدها به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

 

 

وی اضافه کرد: تاکنون شخصا در ۲۳ استان کشور حضور پیدا کردم و در جلسات متعددی پاسخگوی سوالات و ابهامات واحدهای تولیدی و توزیعی در استان‌های مختلف بودم و بی‌شک اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده با همت و توان مضاعف ادامه خواهد داشت و هیچ مخالفتی موجب توقف آن نخواهد شد.

 

 

 

طرح درج قیمت تولیدکننده در راستای شفاف‌سازی قیمت کالا به اجرا درآمده است

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه طرح درج قیمت تولیدکننده در راستای شفاف‌سازی قیمت کالا به اجرا درآمده است، اظهار کرد: براین اساس سودی که به جیب واسطه‌های غیرضرور می‌رسید، حذف شده است.

 

سیدکمال حسینی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح قیمت بسیاری از کالاها نسبت به گذشته کاهش می‌یابد و این مهم موجب افزایش آرامش و اطمینان خاطر مردم می‌شود.

 

وی اعلام کرد: تولیدکنندگان استان برای تامین سرمایه در گردش نگرانی نداشته باشند چراکه هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و در صورت تقاضای آنها تسهیلات بانکی مورد نیاز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 

 

کالاهای اساسی در ۱۸۸ شبکه استان در سال گذشته توزیع شد

 

بختیار خلیقی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت:  کالاهای اساسی در ۱۸۸ شبکه توزیع شامل واحدهای صنفی منتخب، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف طی سال گذشته توزیع شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای قانون انتزاع تاکنون سه مانور سراسری در استان انجام شده است، افزود: از زمان اجرای این قانون تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ تن برنج تایلندی، یک‌هزار و ۲۰۰ تن برنج هندی و ۳۲۶ تن برنج پاکستانی به استان اختصاص یافته است.

 

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: یک‌هزار تن شکر خانوار و  یک‌هزار و ۳۰۰ تن شکر صنف و صنعت، یک‌هزار و ۲۶ تن مرغ منجمد و ۳۳۰ تن گوشت قرمز منجمد به استان اختصاص داده شد.

 

 

خلیقی تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهم استان درج قیمت تولیدکننده است که ۵۶ واحد تولیدی در استان مشمول اجرای این طرح شدند و‌ تاکنون ۱۲ واحد اقدام به اجرای آن کردند.

 

 

وی افزود: واحدهایی که این طرح را اجرا نکردند به عدم ثبات قیمت مواد اولیه و اجرا نکردن این طرح توسط برندهای محصولات مشابه در سطح کشور است.

 

 

 

لزوم تعیین تکلیف حق‌الزحمه بازرسان بسیجی

 

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: قیمت مرغ در استان چهار ماه است که ثابت بوده و هر کیلوگرم ۲۹ هزار و ۹۵۰ تومان عرضه می‌شود.

 

 

اسکندری گفت: چند روز اخیر به دلیل هزینه‌های حمل و نقل شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار بودیم که هر کیلوگرم تا ۲۴ هزار تومان هم به فروش رسید و اکنون به ۱۲ هزار تومان کاهش یافته است.

 

 

وی خواستار تعیین تکلیف بازرسان بسیجی شد و افزود: هنوز حق‌الزحمه این افراد مشخص نشده و می‌طلبد برای داشتن انگیزه این افراد برای ادامه کار شرایط حقوق آنها مشخص شود.

کد خبر 1164235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha