اجرای یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور/ اعتراض ایران به برخورد غیر انسانی پلیس دانمارک با پناهجوی ایرانی

اعلام اسامی بدهکاران بانک ملی؛ اجرای یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور، تولید دانش بنیان را فقط با شعار برگزار نکنیم، اعتراض ایران به برخورد غیر انسانی پلیس دانمارک با پناهجوی ایرانی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اعلام اسامی بدهکاران بانک ملی؛ اجرای یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور، تولید دانش بنیان را فقط با شعار برگزار نکنیم،  اعتراض ایران به برخورد غیر انسانی پلیس دانمارک با پناهجوی ایرانی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۱ فروردین است.

اعلام اسامی بدهکاران بانک ملی؛ اجرای یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توئیتی با اشاره به اعلام اسامی بدهکاران کلان بانک ملی نوشت: «یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور اجرایی شد؛ بانک ملی به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور، اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کرد.#شفافیت»
 

واکنش سخنگوی دولت به معرفی بدهکاران بانک ملی



بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک کشور در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد، اسامی بدهکاران بزرگ خود را منتشر کرد.

«آیت الله رئیسی» رئیس جمهوری در دیداری که با مدیران عامل بانک‌ها به صراحت اعلام کرد که بانک‌ها باید بر بدحساب‌ها سخت بگیرند و اسامی این بدهکاران بانکی منتشر کنند.

 

تولید دانش بنیان را فقط با شعار برگزار نکنیم

فریدون عباسی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار تولید دانش بنیان اشتغال آفرین گفت: ما نباید این موضوع را فقط با شعار برگزار کنیم این فرمایش مقام معظم رهبری پشت بندی دارد. بعد از سالها که ایشان راجع به علم و فناوری و اهمیت آن در کشور صحبت کرده اند و بارها راجع به جهش تولید، پشتیبانی از تولید و رفع موانع صحبت کردند در حال حاضر تاکید کرده اند که دانش بنیان و اشتغال زایی پشتیبان تولید شود

 

نماینده مردم کوه چنار و کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع معظم له در سال های گذشته فرامینی را دارند و اگر آن فرامین اجرایی شده باشد، شعار امسال هم اجرایی می شود ولی اگر آن زیربناها درست در کشور ایجاد شده باشد، ما به تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نمی رسیم.

 

عباسی بیان کرد: باید وجدان کار، انضباط اجتماعی و اقتصادی هر سال تکرار شود، اگر اینها مورد توجه قرار گیرد و بحث علم و تولید را تقویت کنیم، موفق می شویم ولی اگر این موارد را مورد دقت قرار ندهیم هیچ گاه به اهداف مان نمی رسیم.

 

اعتراض ایران به برخورد غیر انسانی پلیس دانمارک با پناهجوی ایرانی

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای به «ماتیاس تسفایه»، وزیر مهاجرت دانمارک، نسبت به برخورد خشونت آمیز و غیر انسانی پلیس این کشور با یک زن پناهجوی ایرانی اعتراض کرد.

 

غریب‌آبادی در این نامه بازگرداندن این زن ایرانی پناهجو به همراه دو فرزندش و جداکردن وی از فرزند یکساله‌اش که به همراه پدرش در دانمارک ماندگار شده و اعمال خشونت و رفتار غیرانسانی علیه وی را نقض تعهدات دانمارک در حوزه حقوق کودک، منع خشونت علیه زنان و همچنین نقض ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۷ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی در خصوص ممنوعیت آزار و شکنجه و رفتارهای خلاف انسانی یا ترذیلی خواند.

 

در بخش دیگری از این نامه آمده است: "فیلم ها و تصاویر منتشره نشان می دهد ۴ نفر این تبعه ایرانی را به صورت خشونت‌آمیز روی زمین نگاه داشته و سر او را به روی سنگفرش گرفته اند. فردی با لباس شخصی نیز از داخل خودرو دستبند و پابند می آورد تا بوسیله آن، زن را از تحرّک بازدارد. برخی گزارش ها حاکی است که این برخورد در مقابل چشمان فرزندان خردسال این زن صورت گرفته است".

 

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان ضمن اعلام مراتب اعتراض خود درخصوص برخورد فیزیکی خشونت آمیز مأموران دانمارک با این تبعه ایرانی، از وزیر مهاجرت و سایر مقامات ذیربط دانمارکی خواست تا ضمن توقف این قبیل اقدامات ضد بشری، از اعمال استانداردهای دوگانه نسبت به اتباع کشورها خودداری نموده و در جهت جبران خسارات مادی و معنوی وارده به این قربانی خشونت، اقدام و از اخراج اجباری وی ممانعت به عمل آورند.

 

رژیم صهیونیستی روی گسل مقاومت قرار گرفته و در حال فرسایش است

دومین جلسه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مراسم روز جهانی قدس 1401 با حضور مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای  عضو این ستاد در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

شریف در ابتدای این جلسه با اشاره به تاثیر عوامل موثر بر روز جهانی قدس امسال و روند مبارزات مردم فلسطین در چند ماه اخیر گفت: از گذشته تاکنون مبارزات ملت فلسطین همواره در ماه مبارک رمضان حساسیت‌های خاصی داشته است، اما امسال به دلیل تقارن یکی از مناسبت‌های مذهبی رژیم صهیونیستی با ماه مبارک رمضان و حضور یهودیان و مسلمانان در مسجدالاقصی، این حساسیت در آستانه روز قدس دوچندان شده است و این رژیم روی گسل مقاومت قرار گرفته و در حال فرسایش است.

 

وی با اشاره به اینکه اخیرا پدیده جدیدی در مبارزات مردم فلسطین شکل گرفته است، یادآور شد: موضوعی که رژیم صهیونیستی را به شدت به وحشت انداخته است، تضعیف امنیت و تشدید رویارویی و فعالیت گروه‌های مردمی و جوانان تحصیلکردۀ فلسطینی منطقۀ کرانۀ باختری با رژیم غاصب اسرائیل است که امنیت این کشور را به چالش کشیده و دچار آسیب کرده است.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، افزود: تامین امنیت مهمترین مسأله اصلی رژیم بی‌هویت صهیونیستی برای حفظ جمعیت یهودی در سرزمین های اشغالی است و از دست رفتن امنیت و جمعیت، در واقع به معنای از دست رفتن هویت خود و فروپاشی این رژیم بوده و روند فروپاشی آنها تسریع شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: جریان مذاکرات و سازش ، نتیجه ای تاکنون نداشته و امروز مردم کرانه باختری نیز در مبارزات خود ، به مردم نوار غزه پیوسته اند. مردم فلسطین از روند سازش به شدت به خشم آمده و وارد مرحله جدیدی از مبارزه شده اند.

 

مذاکرات هسته ای باید به حصول منافع تضمین شده، ملت ایران منجر شود

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه(۲۱فروردین)مجلس شورای اسلامی گفت:‌ فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته ای را به ملت شریف و سرافراز ایران و به تمامی دانشمندان پرتلاش، مجاهد و خستگی ناپذیر صنعت هسته ای کشور تبریک و تهنیت می گوییم. از جمله پیشرفت های شگفت و افتخار آمیز صنعت هسته ای در سال های اخیر که مرهون تلاش های شبانه روزی دانشمندان، به ویژه دانشمندان شهدای هسته ای ما در بخش های گوناگون بوده است، می توان به تولید رادیوداروهای دارای فناوری بالا و توسعه فناوری های مرتبط با پدافند هسته ای اشاره کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار  کرد: خوشحالیم که در مسیر پرافتخار این پیشرفت ها مجلس یازدهم نیز با تصویب قانون اقدام راهبردی، قفل های بسته شده به صنعت هسته ای را شکست و با برداشتن موانع بر سر راه پیشرفت و ارتقای دستاوردهای علمی در این حوزه نقش آفرینی کرد.

 

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه با ظرفیتی که با بومی سازی صنعت هسته ای ایجاد شده بود در فاصله کوتاهی دست دیپلمات های ایران در مذاکرات پر شد. اکنون امیدواریم که سرمایه گرانقدر دانش و فناوری پیشرفته هسته ای همراه با مذاکره خوب، توافقی خوب را برای انتفاع اقتصادی مردم ایران رقم بزند.

 

قالیباف در پایان خاطر نشان کرد:‌ پیشرفت های هسته ای کشور پشتوانه ای محکم برای مردم و انتفاع اقتصادی ملت ایران است و مجلس یازدهم همچون گذشته بر این اصل تاکید دارد که مذاکرات هسته ای باید به حصول منافع تضمین شده، پایدار و ملموس اقتصادی برای آحاد ملت شریف ایران ان شاءالله منجر شود. 

 

 

کد خبر 1164282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha