چهارصد میلیارد ریال تسهیلات آماده پرداخت به متقاضیان ایجاد شغل و صاحبان کسب و کار

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با امضای تفاهم‌نامه وزارت متبوع و بانک توسعه تعاون، بیش از چهارصد میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص یافته است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حامد آرامش در نشست با مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان افزود: این تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در قالب تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان پرداخت می‌شود.


وی اظهار داشت: افرادی که قصد ایجاد شغل را دارند و یا صاحبان کسب و کاری که بدنبال توسعه حرفه و فعالیت خود هستند می توانند در رسته های شغلی مرتبط با ورزش و جوانان، علوم پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از این منابع بانکی استفاده کنند.


سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: متقاضیان برای دریافت معرفی نامه می‌توانند به دستگاه مربوطه  مراجعه تا پس از احراز شرایط، طرح آنها برای تایید نهایی به کمیته فنی اشتغال استان ارجاع شود.

 

آرامش ادامه داد: همچنین در تفاهم نامه دیگری که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون منعقد شده است، خط اعتباری دو هزار میلیارد ریالی برای حمایت، پشتیبانی و مانع زدایی از فعالیت شرکت های تعاونی تکمیل کننده زنجیره ارزش و تعاونی های تامین نیاز تولید کنندگان و تعاونی های مستقر در تعاون شهرها در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار داشت: شرکت های تعاونی برای اطلاع از جزییات دریافت این تسهیلات می توانند به معاونت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مراجعه کنند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان هم در این دیدار گفت: شعب این بانک در سیستان و بلوچستان بعنوان یکی از بانک های عامل طرح ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توانسته است از حیث میزان تسهیلات، تعداد طرح های پرداخت شده و میزان اشتغالزایی در سطح کشور رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

 

محمدعلی محترم افزود: بانک توسعه تعاون بعنوان یک بانک توسعه ای همراه و همگام با کارآفرینان و شرکت های تعاونی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون استان توانسته است از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ در بخش صنعت، ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کند و در بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز جهش مثبتی را در جذب اعتبارات ابلاغی داشته باشد.

کد خبر 1164300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha