مراجعه بیش از ۳۵۰۰ نفر به اورژانس بیمارستان بندرانزلی در نوروز ۱۴۰۱

فلاح از مراجعه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر به اورژانس بیمارستان انزلی در ایام نوروز خبر داد و گفت: انزلی ۱۸۰ تخت مصوب و ۱۵۲ تخت فعال دارد که در ایام نوروز به سه هزار و ۵۶۰ نفر خدمات ارائه داد.

«مرتضی فلاح » امروز (یک شنبه، 21 فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی گفت: بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی با 180 تخت مصوب و 152 تخت فعال در ایام نوروز 1401 پذیرای سه هزار و 560 مراجعه کننده به اورژانس بود که از این تعداد 825 نفر بستری شدنn.

 

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی اظهار داشت: مدافعین سلامت این بیمارستان امسال نیز مانند سال‌های گذشته در ایام تعطیلات نوروزی بدون وقفه و به صورت ویژه به خدمت رسانی به شهروندان و مسافرین پرداختند و در مجموع 141 عمل جراحی  در اتاق های عمل  فعال در این مرکز صورت گرفت.

 

وی تصریح کرد: هزار و 902 مورد خدمات در بخش تصویر برداری انجام شد که از این تعداد 551 مورد سی تی اسکن، 203 مورد سونوگرافی و هزار و 148 مورد رادیوگرافی بود.

 

فلاح خاطرنشان کرد: در بخش آزمایشگاه بیمارستان نیز به 15 هزار و 959 نفر خدمت رسانی شد و با توجه با تداوم فعالیت درمانگاه تخصصی در این مرکز درمانی، 568 نفر نیز خدمات درمانگاهی دریافت کردند.

 

وی با تاکید بر این مطلب که پذیرش بیماران تالاسمی و دیالیز نیز طبق روال قبل انجام شد، به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای کاهش خطر شیوع کرونا در مدارس اشاره کرد و افزود: طبق این اعلام، مدارس باید این شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

 

فلاح در ادامه به رعایت مواد زیر اشاره کرد و گفت: زمانی که امکان دارد پنجره‌ها را برای تهویه باز کنید و با واکسینه شدن در برابر کووید از خودتان و دیگران محافظت کنید. همه را تشویق کنید تا دستشان را به طور پی در پی تمیز کنند.به دانش آموزان، آموزگاران و کارکنان مدرسه توصیه کنید زمانی که احساس بیماری، علامت‌های سرماخوردگی یا ضعف دارند در خانه بمانند و زمانی که در مدرسه احساس بیماری می‌کنند به مسئولان بهداشتی مدرسه اطلاع دهند، رعایت فاصله گذاری فیزیکی حداقل تا یک متر، ارتباط مسئولان مدرسه به صورت پیوسته با والدین و دانش آموزان، لزوم آگاهی والدین در مورد اقدام‌های مدرسه و نقش آنها در اجرای آن، مسئولان مدرسه از والدین درخواست همکاری کنند تا هر مورد ابتلا به کووید ۱۹ که ممکن است در خانواده روی داده باشد را به مدرسه اطلاع دهند. آموزگاران و کارکنان مدرسه، پدر و مادر، بزرگسالان و افراد واجد شرایط در محیط مدرسه، کودکان کمتر از ۱۲ سال و نوجوانان بالای ۱۲ سال که به بیماری زمینه ای مبتلا هستند، می بایست واکسن بزنند. تهیه فهرست پیش از ترک خانه(احساس سلامتی، خوردن صبحانه، برداشتن ماسک صورت و مایع ضدعفونی کننده دست). در هنگام رفتن به مدرسه، زمانی که ممکن است تا مدرسه پیاده بروید و یا از دوچرخه استفاده کنید، اگر ممکن است پنجره‌های سرویس مدرسه را باز نگه دارید و پیش و پس از حرکت دستتان را تمیز کنید بخشی از این توصیه‌ها است.

 

 

کد خبر 1164358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha