لزوم عدم برخورد سلیقه ای دستگاه ها با واحدهای تولیدی در اجرای قوانین

فروغان گفت: دستگاه های دولتی نباید در اجرای قوانین با واحدهای تولیدی برخورد سلیقه ای داشته باشند و در شرایط کنونی اقتصادی کشور، همه برای حفظ و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و افزایش صادرات باید تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (یکشنبه 21 فروردین) در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: دستگاه های دولتی نباید در اجرای قوانین با واحدهای تولیدی برخورد سلیقه ای داشته باشند.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسیر راه برای دستگاه ها را مشخص می کند و در سال های اخیر تاکید ایشان همواره بر تولید و اشتغال بوده است که باید دستگاه ها به این مهم توجه ویژه داشته باشند و در حوزه تولید تسهیل گری کنند.

وی اضافه کرد: مانع تراشی دستگاه ها در مسیر تولید، مخالف سیاست های کشور است و از برخورد نامناسب و دور از شان برخی از دستگاه های زیر مجموعه با فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی گلایه مند هستیم.

فروغان تاکید کرد: برخی از واحدهای زیر مجموعه دستگاه ها در فارس در زمان حساس پایان سال برای مورد زمان بر به تعطیلی واحد تولیدی اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصادی کشور، همه برای حفظ و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و افزایش صادرات باید تلاش کنند و مواردی مانند مالیات، برگشت ارز و ... نباید منجر به افزایش مشکلات واحد تولیدی و یا تعطیلی آنها شود زیرا پیامد آن بیکاری و آسیب های اجتماعی خواهد بود.

فروغان تصریح کرد: هر یک از استان ها تولید کننده، سرمایه گذار، ظرفیت ها و الزامات منطقه ای اقتصادی خود را بهتر می شناسند و در برخی از امور اقتصادی و توسعه ای باید اختیاراتی به دستگاه های اجرایی استانی داده شود تا فعالان اقتصادی به مراجعه به تهران نیاز نداشته باشند.

«هادی حنایی»، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس و رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و تره بار فارس نیز در این جلسه گفت: نیم درصد از ارزش کل کالای صادراتی طبق بخشنامه جدید ارسالی به گمرکات باید عوارض گمرکی داده شود و بخشنامه جدید افزایش قیمت ‌ها را در پی دارد.

«علی عوض پور»، دبیر کل اتاق بازرگانی فارس نیز تاکید کرد: طی 2 سال گذشته یک کارت بازرگانی در فارس تعلیق نشده برای رفع مشکلات بازرگانان و صادرکنندگان استان پیگیری مداوم داریم و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان، ظرفیت خوبی در این راستاست.

«محمد دانش نیا»، رئیس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس یکی از برنامه های امسال کشور را ورود موقت کالا دانست و گفت: شناسایی و ارتقای توان و ظرفیت خالی واحدهای تولیدی در دستور کار دولت است و بانک اطلاعاتی در این زمینه در استان در حال گردآوری است.

کد خبر 1164410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha