افطاری  برای کمک به «بحران فراموش شده یمن» در مسجد «وینیپگ» کانادا

جامعه مسلمان «وینیپگ» برای کمک به افراد در «بحران فراموش شده» یمن وعده های غذایی و کمک های مالی خود را به اشتراک می گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « cbc» ،جامعه مسلمان «وینیپگ» برای کمک به افراد در «بحران فراموش شده» یمن وعده های غذایی و کمک های مالی خود را به اشتراک می گذارد.

بسیاری از مردم در سراسر جهان فقط نمی دانند که وعده غذایی بعدی آنها از کجا خواهد آمد.

اعضای جامعه مسلمان این شهر جمعه شب در مسجد جامع وینیپگ در خیابان ویورلی به منظور جمع آوری کمک های مالی برای افطار گرد هم آمدند تا برای مردمی که در طول جنگ داخلی در یمن رنج می برند، پول جمع آوری کنند.

اسامه خان، مدیر عامل سازمان امداد اسلامی کانادا در این باره گفت: ماه رمضان فقط به این نیست که خود را به عنوان مسلمان از خوردن و آشامیدن منع کنیم،بلکه ماه ارائه کمک های خیریه و سخاوتمندی در حمایت از دیگران در داخل و خارج از کشور است.

وی افزود: ما اینجا هستیم تا با دوستان خود از وینیپگ روزه بگیریم و امیدواریم آگاهی نسبت به مردم یمن را که یک بحران فراموش شده است، افزایش دهیم.

محمد جمیلی، رهبر تیم وینیپگ برای امداد اسلامی کانادا، گفت: از هفت سال پیش تا کنون  بیشتر کشور یمن از بین رفته و زیر ساخت ها از بین رفته اند .

جمیلی می گوید که در طول ماه رمضان، امداد اسلامی کانادا دلایل مختلفی را برای جمع آوری پول انتخاب می کند.

ماه گذشته این سازمان یک رویداد برای امداد در اوکراین برگزار کرد و این هفته آنها برای یمن پول جمع آوری کردند.

خان که تاکید کرد ناامنی غذایی تنها یکی از دلایل متعدد است، گفت: مردم زیادی در سراسر جهان هستند که نه به انتخاب خود بلکه به این دلیل که نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا خواهد آمد از غذا خوردن پرهیز می کنند.

وی افزود که این کشور همچنین به آب آشامیدنی پاک و امکانات بهداشتی دسترسی ندارد.

کد خبر 1164466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha