شهید صیاد فرماندهی جهادی و تمام عیار بود

امیر فولادی گفت: شهید صیاد شیرازی از تهدیدات فرصت می ساخت و در فرماندهی یک فرمانده جهادی تمام عیار بود که در میدان داری وحدت ، حفظ وحدت کلمه و تبعیت از فرمان امام (ره) همیشه توصیه به ید واحد داشت.

امیر محمدرضا فولادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه شهید صیاد گفت: امروز سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و چهار مدافع حرم شهیدان یداللهی منفرد، قوطاسلو، ذوالفقاری نسب و زرهرند چهار مدافع شهید حرم از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که در 21 فروردین به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس ارتش اظهار کرد: امروز در تهران و تمامی یگان های ارتش در استان ها و شهرستان ها و بسیاری از مساجد و سازمان ها مراسم بزرگداشتی به مناسبت سالروز شهادت این شهیدان گرفته شده است و منظور از برگزاری این مراسم تکریم شهدا و جهاد در راه خدا است و از سوی دیگر برای جوانان الگوی ایثار و شهادت را ارایه می دهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می گیرد.

 

امیر فولادی در مورد شهید صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد یک فرد جامع از نظر نظامی بود که به جهت اخلاقی ویژگی های بسیار برجسته داشت. اخلاص، ایمان، تدبر، تدین، استقامت، خستگی ناپذیری، حلم و بردباری، پیگیری و مسئولیت پذیری در تمام این ویژگی های زبانزد بود.

 

وی گفت: شهید صیاد به لحاظ نظامی فردی بسیار منظم و ورزیده بود و این ورزیدگی فقط ورزیدگی جسمی نبود. این ورزیدگی از لحاظ روحی و روانی، نظامی و جسمی بود. شهید صیاد فردی بود که در فرماندهی خود واقعا جهادی عمل کرده و بسیار خوب مسایل را تجزیه و تحلیل می کرد و حوادث پیرامون را به خوبی می شناخت و شناسایی می کرد و بسیار سریع و خوب بهترین تصمیم را در بحرانی ترین شرایط می گرفت.

 

امیر فولادی گفت: شهید صیاد شیرازی از تهدیدات فرصت می ساخت که از نمونه های آن می توان به مقابله با تجزیه طلبان اشاره کرد. تجزیه طلبان ضد انقلاب در کردستان روزی شهید صیاد و یاران آن را محاصره کردند و ضد انقلاب به این شهید والامقام پیام می دهد که ما پنج هزار نفر هستیم و شما را در محاصره قرار داده ایم و اگر تسلیم نشوید، همگی کشته خواهید شد. شهید صیاد به محض شنیدن پیام ضد انقلاب اولین جمله ای را که می گوید، الحمدالله است. از شهید صیاد سوال می کنند چرا الحمدالله گفتید، ما در محاصره هستیم و وضعیت بحرانی است. شهید صیاد پاسخ می دهد ما باید کوه به کوه و دامن به دامن، تپه به تپه در کردستان به دنبال ضد انقلاب می گشتیم تا یکی یکی آنها را از بین ببریم، حالا که همگی آنها در این پنج هزار نفر جمع شدند بهترین فرصت برای آن است که آنها را از پا در بیاوریم.

 

وی گفت: وقتی به شهید صیاد اطلاع می دهند که منافقان با یک ستون خودرویی حرکت کرده اند و پنج هزار منافق در حال پیشروی هستند، شهید صیاد به محض اینکه می شنود خدا را شکر می کند و می گوید ما چقدر به دنبال منافقین بودیم. حالا خداوند با دست و پای خودشان به میدان فرستاده و این بهترین فرصت برای از بین بردن آنها است. شهید صیاد در میدان جنگ و میدان معنویت پیروز بود.

 

وی گفت: شهید صیاد در فرماندهی یک فرمانده جهادی تمام عیار بود و در میدان داری وحدت و حفظ وحدت کلمه و تبعیت از فرمان امام (ره) که همیشه توصیه به ید واحد داشتند تا اختلافی میان نیروهای اسلام نباشد، شهید صیاد به آن مقید بود و همیشه از دل اختلافات تلاش می کرد انس و الفت و محبت و صمیمیت ایجاد کند و تلاش می کرد اگر اختلافی میان نیروها بود، آن را با استدلال، توصیه و محبت از بین ببرد و اتحاد و وحدت کلمه در میان نیروها ایجاد شود.

 

کد خبر 1164526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha