لزوم مدیریت و کنترل خروج دام از خراسان جنوبی/افزایش قیمت نان  در کارگروه تخصصی بررسی می شود

موهبتی بر کنترل و مدیریت خروم دام از استان تأکید کرد و گفت: اکنون نیز براساس روال سال های گذشته هر دامداری بخواهد دام خود را از استان خارج کند باید ۲۰ درصد دام را به کشتارگاه داخل استان تحویل دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین موهبتی» امروز (۲۱ فروردین) در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه تأمین کالای های اساسی مورد نیاز مردم و نظارت بر توزیع و قیمت از وظایف مهم کارگروه تنظیم بازار است و از مردم هم انتظار می رود در ماه مبارک رمضان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به مراجع مربوطه گزارش دهند.

 

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از فرمانداران درخواست کرد ضمن رصد بازار و قیمت ها، هرگونه کمبودی درخصوص اقلام اساسی در سطح شهرستان ها را به جهاد کشاورزی برای تأمین اعلام کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به خروج بیش از حد دام زنده از استان، متذکر شد: باید در ابتدای نیاز استان تامین و سپس دام به خارج استان ارسال شود در حالی که با توجه به بالا بودن قمیت گوشت در استان‌های مجاور دامداران دام خود را از استان خارج می‌کنند.

 

موهبتی بر کنترل و مدیریت خروم دام از استان تأکید کرد و افزود: اکنون نیز براساس روال سال های گذشته هر دامداری بخواهد دام خود را از استان خارج کند باید ۲۰ درصد دام را به کشتارگاه داخل استان تحویل دهد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: کشتارگاه‌های داخل استان نیز باید با قیمت منطقی دام را از دامدار خریداری کنند تا با توجه به شرایط سختی که برای تولید گوشت وجود دارد دامدار متضرر نشود.

 

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی هیچ گونه کمبودی اقلام اساسی مورد نیاز مردم در استان نبود، گفت: اقلام اساسی باید براساس چارچوب تعیین شده در حوزه‌های مختلف به‌ ویژه برای مصرف‌کننده خانوار توزیع شود.

 

موهبتی با بیان اینکه ملاک ما در توزیع اقلام اساسی صورتجلسات تنظیم بازار است، در ادامه بیان کرد: ۷۵۰ تن شکر مصرف خانوار و ۴۰۰ تن جهت استفاده در واحدهای صنفی و صنعتی به استان تخصیص یافته که ظرف چند روز آینده توزیع خواهد شد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: لیست توزیع تمامی اقلام اساسی باید توسط جهاد کشاورزی در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد تا شائبه‌ای درخصوص نحوه و محل توزیع ایجاد نشود.

 

وی در پایان به درخواست ها برای افزایش قیمت نان در استان اشاره کرد و گفت: این موضوع با توجه به ابعاد اجتماعی آن ابتدا باید در کارگروه تخصصی بررسی و در کارگروه آرد و نان تصمیم‌گیری و مراحل قانونی را طی کند.

کد خبر 1164545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha