سپهبد شهید صیاد شیرازی باوری قوی داشت

حجت الاسلام شمس الدین ویژگی بارز شهید سپهبد صیاد شیرازی را باور قوی این شهید عنوان کرد و گفت: شهید صیاد شیرازی اهل مطالعه معارف دینی و تفسیر بود و بنیان های فکری و اعتقادی خودرا تقویت می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» ظهر امروز (یکشنبه، 21 فروردین ) در آیین یادبود شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی، سپهبد ولی الله قرنی و شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی که در مسجد رسول اکرم منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه پرفیضیلتی است که بهترین فرصت را در اختیار انسان برای خود سازی قرار می دهد.

 

امام جمعه انزلی تصریح کرد: خداوند متعال برای خودسازی بندگانش، شرایط را به گونه ای تنظیم می کند که مسیر هدایت برای انسان روشن و شفاف باشد. در این ماه انسان به مراقبت از حلال و حرام سفارش شده است این توجه نه تنها باید در خوردن و آشامیدن بلکه باید در دیدن و شنیدن و سایر اعمال و رفتار باشد که دستاورد همه اینها رسیدن به یقین و بصیرت در مسیر الهی است .

 

وی با بیان اینکه این نقطه پایان نیست و شهادت در راه خدا بالاترین درجات است گفت: وقتی حالات شهیدان را مطالعه می کنیم وجود معنویت در همه جوانب زندگی آنها مشاهده می شود و  شهیدان این مسیر سلوک را طی کرده اند تا به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید براینکه شهیدان از همه دنیا فارغ شده و در آغازین لحظات وصل به عالم ملکوت شاد و مشتاق بودند و به مراحل سلوک رسیدند تصریح کرد: سرآمد آن شهیدانی چون سپهبد صیاد شیرازی و سردار سلیمانی است.

 

وی با اشاره بر اینکه باید در این مسیر بنیان های فکری و اعتقادی خود را قوی کنیم افزود: ویژگی های شهید سپهبد صیاد شیرازی  این بود که باور قوی داشت اهل مطالعه معارف دینی و تفسیر بود و بنیان های فکری و اعتقادی خودرا تقویت می کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در زندگی شهید صیاد شیرازی می توان معنویت، اخلاص، تقوی، ولایت مداری، تلاوت قرآن، رسیدگی به زیر دستان و توجه به نماز را دید. این ویژگیها بود که اورا از بین همه شهدا برجسته کرده است .

 

آیین یادبود شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی، سپهبد ولی الله قرنی و شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی  با حضور جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی و فرماندار و روسای ادارات انزلی برگزار شد و در این مراسم از سه خانواده شهید یک جانباز و یک بازنشسته نیروی دریایی ارتش تقدیر شد.

 

کد خبر 1164547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha