پرواز دائمی شیراز-نجف موجب توسعه گردشگری مذهبی می شود

محمدیان گفت: برقراری پرواز دائمی شیراز-نجف موجب جذب گردشگران عراقی و جذب مسافر از استان‌ های همجوار و شهرستان‌ های فارس شده و موجب توسعه گردشگری مذهبی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رضا محمدیان»، امروز (یکشنبه 21 فروردین) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی گفت: برقراری خط پرواز به ویژه  پرواز خارجی، رونق گردشگری و کسب و کار در شهر شیراز و سایر نقاط استان فارس را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: پرواز شیراز-نجف پس از سال ها پیگیری در اواخر سال گذاشته برقرار شد اما از ابتدای ماه مبارک رمضان به دلیل نبود چارتر کننده، تعطیل شد و برقراری مجدد این پرواز برای سومین حرم اهل بیت (ع) یک ضرورت و موجب توسعه گردشگری مذهبی است.

وی اضافه کرد: شیراز صرفا مستحق پرواز چارتری نیست و برقراری پرواز دائمی به نجف به صورت آزاد علاوه بر جذب گردشگران عراقی در جذب مسافر از استان‌ های همجوار و شهرستان‌ های استان فارس نیز نقش موثری خواهد داشت.

محمدیان تاکید کرد: در حال حاضر زائران کربلا ز طریق اصفهان، تهران و مشهد به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌ شوند و دائمی شدن و افزایش تعداد پرواز شیراز-نجف در دراز مدت سودآور است و برای برقراری مجدد این پرواز باید بدون در نظر گرفتن وجود چارتر کننده و اختصاص حداقل 50 درصد سهمیه تهیه آزاد بلیط اقدام شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه امور فرهنگی و هنری در شهر شیراز به عنوان یک مقصد گردشگری بیان کرد: در برنامه ‌ریزی فرهنگی از مجریان هنرهای آئینی، نقالی، گروه ‌های مشاعره، تاریخ گویان در زمینه مشاهیر فارس و حرمین مطهر (ع)، گروه ‌های ورزشی و ... باید استفاده مناسب داشته باشیم.

کد خبر 1164569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha