حوزه هنری قم تبدیل به قرارگاه نیروهای انقلابی می‌شود/برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در قم تشریح شد

رئیس حوزه هنری قم گفت: با تلاش متولیان، حوزه هنری قم تبدیل به قرارگاه نیروهای انقلابی می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری شبستان قم، محمد علی روزبهانی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری قم اظهار داشت: 20 تا 26 فرودین همرمان با گرامیداشت ایام شهادت سید مرتضی آوینی با نام هفته هنر انقلاب اسلامی مزین شده است که تجدید پیمان با شهدا و تجلیل از هنرمند سال انقلاب اسلامی و آغاز به کار نقاشی پروده وقایع انقلاب اسلامی بخشی از برنامه‌های آن است.


رئیس حوزه هنری قم با اشاره به دیگر برنامه‌های این هفته بیان کرد: آغاز تولید 5 فیلم مستند و 5 فیلم داستانی اعضای باشگاه فیلم حوزه هنری قم و افتتاح دفتر هنرهای مردمی حوزه هنری ویژه آقایان و بانوان و برگزاری شب شعر گوهرشاد با موضوع انقلاب اسلامی و دیدار با خانواده شهای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

 

وی عنوان کرد: همچنین تجلیل از رمان نویسانی که در سال 1400 آثاری با وموضع انقلاب اسلامی داشته اند و اجرای نمایش بچه های مسجد در مساجد قم شامل 15 اجرا در 15 مسجد و برپایی نمایشگاه پوستر انقلاب اسلامی نگارستان فرهنگ و نمایشگاه شهری آثار نقاشان استان با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر رویدادهای این هفته به شمار می رود.

 

روزبهانی تصریح کرد: هنر معاصر ایران به دو برهه پیش و پس از انقلاب تقسیم‌بندی می‌شود و با پیروزی انقلاب طبقه متدین و مذهبی با هنر آشتی کردند و تولیدات هنری متعهد به اخلاق و آیین و انسانیت رشد چشمگیری داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خاطرات در انقلاب به وسیله هنر بوده است و امام(ره) از بدو ورود از هنر سخن می گوید و نخستین مرجع تقلیدی است که میان هنر و مسائل اخلاقی تفکیک قائل شدند و گفتند ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فساد و فحشا مخالف هستیم.

 

رئیس حوزه هنری قم گفت: حتی در آن دوران بسیاری از خاطراتی که مردم از دوران پیروزی انقلاب و ایام دهه فجر دارند با سرودهای انقلابی پیوند خورده و نمی‌توان انقلاب را بدون هنر تصور کرد.

 

وی افزود: گرامی می داریم یاد شهیدان این عرصه به خصوص شهید آوینی که زیست هنری پرچالشی را تجربه کرد اما مهم‌ترین ویژگی این شهید بزرگوار، دغدغه‌مندی و جریان‌سازی بود.

 

روزبهانی بیان کرد: با تلاش متولیان، حوزه هنری قم تبدیل به قرارگاه نیروهای انقلابی می‌شود، ما بر این باوریم که با این اتفاق سیمرغ هنر انقلاب بهتر می‌تواند اوج بگیرد.

 

وی اظهار داشت: در طول این سالها خدمات خوبی ارائه شده و تقویت برنامه های مختلف به خصوص هنرهای تجسمی با وجود کمبود بودجه در دستور کار بوده است، همچنین در حوزه داستان‌نویسی نیز شورای راهبردی با حضور نویسندگان مطرح استان قم تشکیل شد.

 

رئیس حوزه هنری قم با بیا اینکه کارگاه ادبی نیز یکشنبه‌های داستانی به طور منظم در حال برگزاری است، ضمن اینکه در عرصه ادبیات برنامه های مختلف مانند قمپز احیا شد که با استقبال خوبی همرا است.

 

وی در مورد جایگاه موسیقی نیز بیان کرد: نقش مؤثر موسیقی و سرودهای انقلابی انکارناپذیر است و اجرای سرودهای انقلابی در زمان ورود امام راحل به کشور تا سرود اخیر «سلام فرمانده» نقش چشمگیری در جریان‌سازی هنری دارند.

 

روزبهانی یادآور شد: در این راستا حوزه هنری قم در حوزه نظریه‌پردازی موسیقی و مبانی فقهی موسیقی ورود کرده و به‌طور پیوسته، درس فقه استدلالی موسیقی را برگزار می نماید.
گفتنی است در این نشست رسانه ای از سید علی قافله‌باشی هنرمند سال هنر انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد و از سردیس شهید آوینی رونمایی شد.

کد خبر 1164573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha