سهمیه روغن اختصاصی خراسان جنوبی از شهرستان‌های مرزی خارج می‌شود

جرجانی گفت: میزان درصد جذب روغن در شهرستان نهبندان و سربیشه در سال گذشته نشان می دهد که بخشی از سهمیه اختصاصی استان از شهرستان‌های مرزی خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» ظهر امروز (۲۱ فروردین) در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به انجام ۹۴ هزار و ۵۵۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی استان در سال گذشته اظهار کرد: در همین راستا هزار و ۶۴۹ پرونده تخلف به ارزش ریالی بیش از ۳۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تشکیل شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۶ هزار و ۲۵۱ مورد بازرسی از اصناف و واحدهای صنفی استان انجام شد که منجر به تشکیل ۱۹۳ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۶ میلیون تومان شده است.

 

وی در ادامه بیشتر پرونده‌های تخلف را در حوزه مواد پروتئینی و غذایی، گرانفروشی، درج نکردن قیمت و خروج بدون مجوز مرغ به استان‌های دیگر اعلام کرد.

 

جرجانی با اشاره به جذب اقلام تنظیم بازار در سال گذشته تصریح کرد: شهرستان بیرجند با توجه به جمعیت آن ۶۲ درصد روغن خوراکی و ۶۳ درصد سهمیه شکر را جذب کرده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: اما درصد جذب روغن در شهرستان نهبندان و سربیشه در این مدت نشان می دهد که بخشی از سهمیه اختصاصی استان از شهرستان‌های مرزی خارج می‌شود.

 

وی به تفاوت قیمت برخی اقلام در اسفند سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: قیمت عدس هشت درصد، نخود خام و لپه چهار درصد، شکر ۳۳ درصد، قند ۳۰ درصد، برنج سفید پاکستانی سه درصد و گوشت گوساله هفت درصد افزایش یافته است.

 

جرجانی بیان کرد: قیمت مرغ چهار درصد، گوجه فرنگی ۱۵ درصد، سیب درختی هشت درصد، خیارسبز ۱۲ درصد، هویج ۱۰ درصد و انواع آهن‌آلات نیز بین چهار تا ۱۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

کد خبر 1164575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha