ارائه بیش از یکصد برنامه ارتباط دانشگاه و صنعت به وزارت صنعت و معدن

آخوندعلی گفت: بیش از یکصد برنامه در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت برای وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده که بسیاری از این برنامه‌ها مورد قبول واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی‌محمد آخوندعلی» امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین) در مراسم امضای قرارداد پژوهشی بین دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، با اشاره به این قرارداد اظهار کرد: در ابتدای آغاز مدیریت در این دانشگاه بیش از یکصد برنامه در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت برای وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده که بسیاری از این برنامه‌ها مورد قبول واقع شده است.

 

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: همواره یکی از دلایلی که باعث ایجاد محدودیت در شفاف سازی ها شده این است که نهادهای متعددی به صورت مستقیم با عنصر محقق مواجه می شوند و این امر برای اکثر اعضای هیئت علمی ابهام ایجاد کرده است.

 

وی تصریح کرد: اگر پروژه ها به صورت مستقیم با دانشگاه مطرح شود با توجه به شناختی که این مجموعه از گروه ها و تخصص های مختلف دارند، می توانند با تشکیل کارگروه به روند کار پروژه های بزرگ کمک شایانی کنند.

 

آخوندعلی ابراز کرد: با جلوگیری از کاهش بیشتر شفافیت و سوءتفاهم ها می توان مسیر پیشرفت و توسعه را در استان خوزستان همواره تر کرد.

 

وی بیان کرد: در مواقع متعددی، افراد با تخصص کم پروژه هایی را پذیرفته اند که باعث کندی روند کار شده و انتظار می رود شفاف سازی از طرف نهادها و شرکت ها صورت گیرد تا دانشگاه بتواند با استفاده از ظرفیت های موجود و همچنین تشکیل کارگروه های تخصصی شتاب بیشتری به اجرای پروژه ها، بدهد.

 

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مطالعات طرح جامع پردیس فناوری دانشگاه شهید چمران تکمیل و این مجموعه در هئیت امنای دانشگاه‌های عضو تصویب شده و بستر کار نیز فراهم بوده و در تمامی زمینه ها مورد بررسی قرار گرفته است. 

 

وی یاد آور شد: زمین مقابل میدان دانشگاه حدود هشت هکتار است به صورت کامل در اختیار پردیس فناوری قرار می گیرد که در آن از ایده پردازی و پرورش و تبدیل به طرح، پروپوزال و پایلوت و آزمایش ها تا تحویل به پارک های علم و فناوری در این پردیس انجام می شود.

 

کد خبر 1164579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha