علیرضا شمسی پور به عنوان "شهید شاخص ورزش و جوانان کشور" معرفی شد

شهید علیرضا شمسی پور، جستجوگر نور و رئیس هیئت تیراندازی همدان به عنوان "شهید شاخص ورزش و جوانان کشور" در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، شهید علیرضا شمسی پور از طرف وزارت ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران کشور به عنوان شهید سال انتخاب شدوی متولد 1342 در شهر همدان بود و از سال 1363 به عنوان داوطلب بسیجی راهی جبهه نبرد شده و یک سال بعد به سپاه پاسداران پیوست.

در عملیات کربلای 4 معاون دسته غواصی شد و پس از شهادت داریوش ساکی فرماندهی این دسته را بر عهده گرفت. از دوستان و همرزمان سردار شهید علی چیت‌ سازیان بود و او را الگوی خود می‌دانست.

پس از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان راوی دفاع مقدس به همراه کاروان راهیان نور به مناطق جنگی رفت و آمد می‌کرد و برای بازگرداندن پیکر پاک شهیدانی که دور از وطن مانده بودند هم به جمع جستجوگران نور پیوست.

حضور در سوریه و جمع مدافعان حرم، بخش دیگری از کارنامه جهادی او بود. عشق به شهادت در وجود او موج می‌زد و برای یافتن پیکر شهدا اهتمام داشت. کاری که سرانجام در مسیر انجام آن به شهادت رسید و به قافله شهدا پیوست. علیرضا شمسی ‌پور 13 اردیبهشت 1395 در عملیات تفحص پیکر شهدا در منطقه "کانی مانگا" (‌پنجوین عراق) بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید بزرگوار در کنار جهاد به ورزش هم علاقه داشته و از فعالان این بخش در همدان به شمار می‌رفت. او در لباس مربی، داور، مدیر چند باشگاه فوتبال(‌فجر و پاس)‌، رئیس چند هیئت ورزشی(‌دوچرخه سواری و تیراندازی)، رئیس بسیج ورزشکاران استان، رئیس تربیت بدنی سپاه همدان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون دوچرخه سواری خدمات شایانی به ورزش همدان کرد چنان که از وی به عنوان "معمار ورزش نوین همدان" یاد می‌کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1164625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha