۴۴ درصدی نرخ مقاوم سازی در روستاهای سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چشم انداز ده ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی ۲۷۱ هزار و ۶۶۸ واحد روستایی استان مقاوم سازی است، گفت: نرخ مقاوم سازی در روستاهای سیستان و بلوچستان ۴۴ درصد است

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آغاز دهه حساب 100 امام (ره) با اعلام این خبر گفت : ما در استان برآنیم تا بر اساس چشم انداز ده ساله  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 1410 همه 271 هزار و 668  واحد روستایی استان مقاوم سازی شده باشند .

 

دکتر بیک مداح گفت : دراجرای  طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی  از سال 84 تا کنون 118 هزار و 452 واحد در سطح استان مقاوم سازی شده است.

 

وی به میزان تسهیلات اشاره کرد و گفت: تسهیلات از 5 میلیون  تومان در سال  84 شروع شده است و به 100 میلیون تومان در سال 1400 و با نرخ تسهیلات 5 درصد رسیده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به برخی مشکلات و علل کاهنده  روند مقاوم سازی در استان اشاره کرد و گفت: عدم همکاری برخی بانک های عامل، تورم و افزایش بهای مصالح از عمده دلایل کند بودن مقاوم سازی در استان  است.

 

دکتر بیک مداح همچنین به مزایای مقاوم سازی اشاره کرد و گفت : تشویق روستائیان به بهسازی منازل و محیط روستایی می تواند ماندن در روستاها را قوت بخشیده و مانع از مهاجرت به شهرها و در نتیجه بروز پدیده حاشیه نشینی شود که از آسیب های جدی در توسعه شهرهاست و اصلاح آن بسیار هزینه بر است .

 

وی در پایان به ترتیب کنارک و سراوان را دارای بالاترین و پایین ترین نرخ مقاوم سازی مسکن روستایی در استان دانست و نزدیکی به مرزها و وجود مشاغل کاذب و پردرآمد را از دلایل عدم اقبال عمومی به ساخت و ساز و بهسازی برشمرد

کد خبر 1164674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha