جلوه‌های ایثار معلمان به تصویر کشیده شود

فائزی با بیان اینکه جلوه‌های ایثار معلمی کم نیست و باید رسانه‌ها آن را منعکس کنند گفت: ایثار معلمان در دوران کرونا برکسی پوشیده نیست و بهتر است به بهانه روز معلم این جلوه‌های ایثار را به تصویر بکشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد فائزی» امروز (دوشنبه، ۲۲ فروردین) در نشست با اصحاب رسانه گیلان اهمیت فرهنگ تعلیم و تربیت و نقش تاثیرگذار رسانه در این مهم را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید این گفتمان فرهنگی در جامعه با مشارکت همه مردم به ویژه رسانه‌ها در جامعه نهادینه شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر معرفی حوزه عملکرد معلمان در حوزه تعلیم و تربیت افزود: هرقدر این جایگاه ارتقا یابد مسیر دانش و توسعه کشور هموارتر خواهد شد.

 

*برخورد قانونی با مدیر خاطی مدرسه لنگرود
وی با اشاره به ظرفیت رسانه که انعکاس گسترده مطالب را به همراه دارد، تصریح کرد: صحنه‌های باشکوهی از ایثار معلمان وجود دارد که دیده نمی‌شود و بی انصافی است برخی واقع انگشت شمار چون حادثه تلخ چند روز گدشته در یکی از مدارس لنگرود که موجب ضرب و شتم یک دانش آموز توسط مدیر در درگیری بین دو دانش‌آموز شد، به این صورت نشر داده شود و تصویر نامطلوبی از جامعه فرهنگیان استان را به تصویر بکشد.

 

وی از برخورد قانونی و حقوقی با مدیر خاطی مدرسه لنگرود خبرداد و گفت: هیچ مدیر مدرسه‌ای حق ندارد در هیچ شرایطی تنبیهی بدنی را برای دانش آموزان انجام دهد.


 

فائزی با بیان اینکه جلوه‌های ایثار معلمی کم نیست و باید رسانه‌ها آن را منعکس کنند تصریح کرد: هفته معلم انگشت گذاردن روی فرازهای معلمین است و رسانه‌ها در این هفته با ارج نهادن به مقام معلمان آن را پررنگ کنند. هنر رسانه این است که مطالبه از معلم را با ارتقا تراز معلمی بالا ببرد.

 

وی با بیان اینکه هنوز از طرفیت رسانه برای فرهنگ سازی تعلیم و تربیت بهره نگرفتیم اظهار کرد: ایثار معلمان در دوران کرونا برکسی پوشیده نیست و بهتر است به بهانه روز معلم این جلوه‌های ایثار را به تصویر بکشیم.

 

فائزی با تاکید بر عدالت محوری در حوزه عملکرد مدیریتی و در ابعاد مختلف به عنوان سیاست آموزش و پروش گفت: بنده معتقد به عدالت محوری بوده و شایسته سالاری و ارج نهادن اولویت‌ها در راس فعالیتم است.

 

*آموزش و پرورش را سیاسی نکنیم

وی در ادامه کمبود نیروی معلم در برخی مناطق را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه نباید نیروی متعهد به خدمت سهمیه یک روستا به مناطق دیگر مامور به خدمت شود افزود: غیرعادلانه است که معلم متعهد به خدمت در مکانی که نیاز دارد با فشار سیاسی به محلی دیگر منتقل شود و ما با مشکل کمبود نیرو مواجه شویم.

 

فائزی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید پاکیزگی خود را به رخ بکشد و اگر نتوانیم این مطالبه را از آموزش و پرورش داشته باشیم قطعا نباید از سایر دستگاه‌ها هم داشته باشیم، جوان‌‌گرایی را اولویت دیگر خود دانست و گفت: این مولفه به معنای عدم استفاده از تجربیات نیست بلکه باید معدل سنی حوزه مدیریت در آموزش پرورش کاهش یابد تا شاهد جوانگرایی باشیم.

 

وی خلا بزرگ در حوزه مدیریتی را عدم پرورش مدیر و به‌عنوان یک آفت بزرگ برای آموزش و پرورش برشمرد و بیان کرد: اگر نتوانیم این نیروها را جایگزین کنیم در آینده دچار مشکل خواهیم شد‌.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پاسخ به تغییر مدیران ستادی با بیان اینکه تغییری مطلوب است که ما را با هدف نزدیک کرده و در راستای سیاست‌های بالا دستی باشد تصریح کرد: مدیریت‌ خوب می‌تواند از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کند.

 

وی غلبه وجه فرهنگی بر همه چیز را ارجحیت دانست و با تاکید بر اینکه هر چیزی که لباس فرهنگ بپوشد زیبا می‌شود تصریح کرد: نباید به فرهنگ لباسی دیگر پوشاند بلکه این فرهنگ است که موجب زیبایی همه حوزه‌ها می‌شود. در واقع برای هویت یابی باید به حوزه فرهنگ نزدیک شد.

 

*والدین نگران بازگشایی مدارس نباشند

فائزی یا اشاره به آغاز آموزش حضوری مدارس بعد از ۲ سال از شیوع کرونا تصریح کرد: تعطیلی مدارس یعنی زنجیره‌ای از آسیب‌ها چون افت تحصیلی، پرخاشگری، عدم تعادل سازی، چاقی دانش آموزان، ضعف مهارت‌های ارتباطی، افزایش بازی‌های موبایلی، تغییر ساعت زیستی را به همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه باز شدن مدارس با نگرانی‌هایی همراه است اما نظارت‌ها را افزایش می‌دهیم افرود: از ناحیه تعطیلی مدرسه ضرر می‌کنیم و به کمک شما اهالی رسانه نیازمندیم. باید کنار آموزش وپرورش باشید تا این التهاب مصنوعی ایجاد شده در جامعه کمرنگ شود چرا که گرد و خاک بلند کردن، تشویش و دو دستگی ایجاد کردن جالب نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اعلام اینکه ما در نواحی یک و دو کلانشهر رشت مشکل داریم و متاسفانه متناسب با افزایش جمعیت دانش آموزی افزایش ساخت و ساز نداشتیم تصریح کرد: مدارس فاقد استانداردهای لازم داریم که به ناچار مجبور بر بهره گیری از این مدارس هستیم و با دستور استاندار در حال پیگیری و نوسازی این مدارس هستیم.

 

وی با تاکید بر بهره گیری از فضاهای موجود و جایگزین کردن برخی فضاها برای استفاده  دانش آموزان تصریح کرد: در تلاشیم تا از ساختمان‌های برخی دستگاه‌ها چون دانشگاه‌ها به صورت موقت برای دانش آموزان بهره گیریم.

 

*موردی از ابتلا به سرخک در مدارس گیلان دیده نشده است

فائزی بر آشنایی دانش آموزان با طبیعت و طبیعت پژوهی تاکید و تصریح کرد: این حضوری شدن به معنی بمباران دروس نیست و بارش بیش از حد مطلب بر ذهن دانش‌آموز موجب پس‌زدگی می‌شود و هدف ما آشتی دادن بچه‌ها با مدرسه بعد از ۲ سال تعطیلی است.

 

وی در خصوص شیوع سرخک در مدارس استان گفت: نگرانی جدی در این خصوص دیده نشده و گزارشی از سوی مدارس و تیم‌های بازرسی مبنی بر ابتلا دانش آموزان داده نشده است.

 






 

کد خبر 1164683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha