احداث ۲ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری ویژه محرومان در قزوین

گفت: ۲ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری برای محرومان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در استان قزوین احداث شده است.

«اصغر گونجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: از 21 تا 31 فروردین ماه برابر با سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب 100 امام (ره) است که بنیاد مسکن در سطح کشور و از جمله استان قزوین اقدامات مختلفی را داشته است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: یکی از اقدامات بنیاد مسکن در حوزه صدور و ارائه سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی و واگذاری زمین روستایی در استان است که در 65 درصد روستاهای استان طرح سندار شدن به اجرا درآمده است.

 

وی عنوان کرد: در خصوص صدور سند در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار  نفر هم 67 هزار و 310 جلد صادر شده و 85 درصد روستاهای استان بدون در نظر گرفتن روستاهای موقوفه استان طرح سنددار شدنشان به اجرا درآمده است.

 

گونجی تصریح کرد: در بحث بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده از حوادثی نظیر سیل و زلزله در استان قزوین و سایر استان ها هم بنیاد مسکن استان اقدامات مختلفی را انجام داده که 54 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده است.

 

وی اعلام کرد: بازسازی و مقاوم سازی 22 هزار واحد روستایی و شهری در مناطق آسیب دیده در سوانح طبیعی و حضور در بازسازی و مقاوم سازی مناطق آسیب دیده سه استان آذربایجان شرقی، کرمانشاه و لرستان و 7 هزار  و 713 واحد احداثی و 15 هزار  و 350 واحد تعمیری از دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان قزوین است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در ادامه با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی اظهار کرد: در بحث اجرای طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری 86 طرح داریم و تعداد روستاهای برخوردار از اجرای طرح هادی 435 روستاست که 252 روستا خاتمه یافته است.

 

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح هادی، آسفالت معابر روستایی از محل قیر رایگان از سال 94 تا 99 به میزان یک میلیون و 750 هزار متر مربع انجام شده و طرح هادی و آسفالت معابر روستایی از محل قیر رایگان در سال 1399 در 65 روستا صورت گرفته است.

 

گونجی در ادامه توضیح داد: در  حوزه تأمین مسکن اقشار کم درآمد، انتفاعی و محرومین، مسکن اقدام ملی و نهضت مسکن ملی در استان هم بنیاد مسکن جزو دستگاه هایی است که اقدامات مختلفی را انجام داده به طوری که در اجرای پروژه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر 5 هزار  و 529 واحد احداث کرده است.

 

وی گفت: در اجرای پروژه طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن با توجه به سهمیه 8 هزار و 350 واحدی، یک هزار و 289 واحد در استان در دست اقدام است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اعلام کرد: در بحث مقاوم سازی خانه های روستایی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و سایر طرح های مرتبط در استان، 54 درصد واحدهای مسکونی روستایی در  استان قزوین مقاوم سازی شده است و ساخت و مقاوم سازی 53 هزار و 600 واحد در مناطق روستایی صورت گرفته است.

 

وی یادآور شد: ساخت 2 هزار  واحد مسکونی روستایی و شهری برای محرومان در سال 99 و 1400 از دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان بوده و سهمیه ابلاغی بهسازی مسکن روستایی در سال جاری 4 هزار واحد در مناطق  روستایی است.

 

کد خبر 1164684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha