پیامبر اکرم (ص) الگوی انسان ساز برای انسانهاست/ انسان با حذف حقایق الهی در ظلمت و تاریکی قرار می گیرد

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: پیامبر اکرم (ص) الگوی انسان ساز و الگوی حسنه برای انسانها است؛ بنابراین برای داشتن آخرت آباد و توجه قلبی به خداوند بهترین نقشه راه وجود رسول خدا (ص)است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان ، استاد اخلاق در حسینیه هدایت سخنرانی پرداخته و در خصوص ساختمان وجود انسان گفت: انسان به تناسب طاقت و ظرفیتش باید دارای وسع کامل باشد. تا آرامش و امنیت در زندگیش حکمفرما شود. تنها خداوند متعال می تواند یک نقشه جامع و کامل برای ساختمان انسانیت ارایه دهد.

 

این استاد اخلاق با استناد به آیات قرآن مجید اظهار داشت: تمام هستی و نظام جهان بر پایه نور قرار دارد. موجود هستی بدون نور پوچ و عدم می شود چراکه هستی دارای نور گسترده هست و از معجزات عجیب قرآن مجید همین نور است.


حجت‌الاسلام انصاریان با استناد به روایتی از حضرت علی (ع) ادامه داد: انسان نباید در مقابل خداوند متعال دچار کبر و غرور شود؛ چراکه این رفتار بسیار زشت و ناپسند است. در واقع کل رابطه انسان با عالم هستی براساس نفس کشیدن هست و انسان بدون نفس کشیدن از بین می‌رود.

 

استاد حوزه علمیه افزود: درباره نور تحقیقات و رساله های بسیاری انجام شده است که برجسته ترین آن مربوط به صدرالمتالهین شیرازی است که به توضیح معنوی این آیه از جنبه های علمی، عقلی و فلسفی پرداخته است.


وی ادامه داد: می توان نور را در خانه های پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) یافت؛ زیرا پروردگار عالم این نور را به آنها اعطا کرده بود. همچنین در این خانه ها تمامی اعمال از جمله تسبیح، ذکر گفتن، نماز، داد و ستدهای بزرگ و کوچک، ترس از قیامت و غیره براساس توجه قلبی به خداوند متعال انجام می شد.

 

حجت‌الاسلام انصاریان افزود: در خانه پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی ( ع) مرد و زنشان ساختمان انسانیت و وجودشان با عناصر معنویت ارایه شده است. در واقع خانه وجود رسول اکرم (ص) حضرت علی (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسین (ع)، امام حسن (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت کلثوم (س) مصالحش قرآن مجید و روایات بوده است.

 

وی با استناد به سوره مبارکه احزاب ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) الگوی انسان ساز و الگوی حسنه برای انسان است؛ بنابراین برای داشتن آخرت آباد و توجه قلبی به خداوند بهترین نقشه راه وجود رسول خدا (ص)است.

 


وی در پایان خاطر نشان کرد: انسانی که آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) را از زندگی خود حذف کند به تعبیر قرآن کریم بی عقل و ظالم است. زیرا انسان با حذف حقایق الهی در ظلمت و تاریکی قرار می گیرد و به شدت بی ارزش و پست می شود؛ به همین خاطر لیاقتش این است که هیزم جهنم بشود.

کد خبر 1164752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha