عدم پوشش گیاهی مناسب، از علل مهم توزیع شکر بین زنبورداران است

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان در پاسخ به شهروندان مبنی بر اینکه در عسل نباید شکر استفاده شود، گفت: عدم پوشش گیاهی در دو فصل پاییز و زمستان باعث می شود که جهت جبران کمک و تعذیه بین زنبورداران شکر توزیع شود.

«صادق شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: این میزان شکر برای تحریک ملکه به منظور تخم ریزی در فصل بهار و زمستان گذرانی زنبور عسل مورد نیاز صنعت زنبورداری است زیرا که در شرایط خشکسالی، زنبور عسل به عنوان نهاده زنده برای زنده ماندن نیاز بیشتری به شکر دارد.

 

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان عنوان کرد: سال گذشته، ۹۲ تُن شکر توسط جهاد کشاورزی و یک شرکت تخصصی زنبور عسل بین زنبورداران شهرستان توزیع شد.

 

شجاعی خاطرنشان کرد: شکر توزیع شده با نرخ مصوب هر کیلوگرم، ۱۲۱ هزار ریال و در سه مرحله بین اکثر پرورش دهندگان زنبور عسل شهرستان انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: شکر تخصیص یافته در اختیار کارگروه تنظیم بازار  قرار گرفته تا توزیع آن میان زنبورداران از طریق سازمان‌های جهاد کشاورزی و با کنترل و نظارت دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، بازرسان سازمان‌های جهاد کشاورزی و معاونان بهبود دامی بر اساس آمار کلنی‌های زنبور عسل و دفترچه معتبر زنبورداران توزیع شود.

 

وی اضافه کرد: ۱۰ شرکت تعاونی روستایی و سه شرکت تعاونی تولیدی در این شهرستان فعال است که ۳۵ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.

 

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان افزود: هم اکنون ۲۹۰ نفر به کار تولید عسل در این شهرستان مشغول هستند.

کد خبر 1164821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha