۵۰۰۰ جلسه خانگی قرآن راه اندازی می شود

حجت الاسلام مهدویان، در خصوص برگزاری جلسات خانگی قرآن در قالب طرح نورالثقلین گفت: طی اقدامات جهادی و برنامه ریزی های مدون، ۵۰۰۰ جلسه خانگی قرآن در قالب شبکه سازمان دارالقرآن الکریم و طرح نورالثقلین، راه اندازی و شروع به فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «هادی مهدویان» در خصوص برگزاری جلسات خانگی قرآن در قالب طرح نورالثقلین گفت: طی اقدامات جهادی و برنامه ریزی های مدون، ۵۰۰۰ جلسه خانگی قرآن در قالب شبکه سازمان دارالقرآن الکریم و طرح نورالثقلین، راه اندازی و شروع به فعالیت می کنند.

 

معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص برگزاری جلسات خانگی قرآن در قالب طرح نورالثقلین  تصریح کرد: در راستای اجرا و برگزاری جلسات خانگی قرآن در قالب طرح نورالثقلین، اقدامات مؤثری صورت گرفته و به موجب مشارکت وهمکاری شبکه سازمان دارالقرآن الکریم با شبکه مساجد، شبکه هیئات، شبکه بسیج و شبکه حوزه های علمیه خواهران و برادران، اقدامات و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است و یا در دست اقدام است.

 

 وی گفت: در شبکه سازمان دارالقرآن الکریم، حدود یک سال است که برنامه ریزی های مربوطه انجام شده است و به بهانه ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، فعالیت های شبکه نورالثقلین نیز آغاز شده است و این فعالیت ها منوط به ماه مبارک رمضان نبوده و یک کار مقطعی نیست.

 

حجت الاسلام هادی مهدویان اظهار داشت: در راستای تحقق بخشیدن به تشکیل جلسات خانگی قرآن، در قدم اول ۴۰۰ مدرس از سراسر کشور در سه حوزه تربیتی، قرآنی و مهارتهای تبلیغی و آموزشی شناسایی شدند.

 

 وی گفت: با توجه به اینکه مدرسان مذکور، مدیران جلسات خانگی قرآن و مراکز نورالثقلین می باشند لازم است در موضوعات سه گانه تخصص های لازم را داشته باشند فلذا بر همین اساس، مدرسان معرفی شده در قالب انجام مصاحبه حضوری، تلفنی و … مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: این مدرسان در یک دوره آموزشی حضوری چهار روزه در مشهد مقدس و یک دوره مجازی حضور داشته و آموزش های لازم را دیده اند.

 

 وی گفت: به قبول شدگان این دو دوره نیز گواهینامه حضور در دوره از طرف سازمان دارالقرآن الکریم اعطا می گردد.

 

وی در خصوص تشکیل شورای راهبری نورالثقلین در هر استان بیان کرد: از هر استان ۱۲ نفر (۶ نفر خانم و ۶ نفر آقا) در این طرح حضور داشتند و هر استان موظف شد که از میان این تعداد، ۶ نفر را انتخاب و به همراه رئیس اداره امور قرآنی استان، شورای هفت نفره که شورای راهبری نورالثقلین در استان است را تشکیل دهد. وی وظیفه این شورا را پیگیری، نظارت، راهبری و رسیدگی به برنامه های نورالثقلین در هر استان بیان کرد.

حجت الاسلام هادی مهدویان خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از ۶۰۰  مؤسسه توسط استانها به سازمان دارالقرآن الکریم معرفی شدند که پس از بررسی های لازم، ۵۰۰ مؤسسه مورد تأیید معاونت تعلیم و تربیت قرار گرفتند.

 

وی بیان کرد: رسیدگی به این مؤسسات به صورت حضوری و انجام مصاحبه بوده است و تعداد زیادی از مؤسسات مذکور با حضور میدانی معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم صورت گرفته است. وی در این خصوص اظهار داشت: برای رسیدگی به وضعیت مؤسسات معرفی شده با وسیله شخصی در ۱۵ استان و ۶۴ شهر حاضر شده و بالغ بر ۷۰ مجموعه را رسیدگی و نظارت نموده ام. وی گفت: در مدت اخیر نیز در ۱۵ استان دیگر حضور پیدا کرده و وضعیت مؤسسات معرفی شده را از نزدیک رصد نموده ایم و رصدهای مذکور همچنان در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: بر اساس رصدهای میدانی صورت گرفته، مقرر شده است که ۵۰۰۰ جلسه خانگی قرآن توسط شبکه سازمان دارالقرآن الکریم راه اندازی و شروع به فعالیت کنند و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ جلسه خانگی قرآن نیز در سامانه طراحی شده ثبت نام نموده اند.

 

وی گفت: یک دوره آموزشی به صورت حضوری و یک دوره نیز به صورت مجازی برای مدیران جلسات خانگی قرآن در حال برگزاری است و بخش زیادی از این مدیران نیز در حال آموزش می باشند که در ماه مبارک رمضان، جلسات خانگی قرآن را راه اندازی نمایند.

 

 

 

کد خبر 1164859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha