تأمین مسکن محرومان و آبادانی روستاها مأموریت اصلی بنیاد مسکن/ باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاها برنامه‌ریزی کرد

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد گفت: تکلیف و مأموریت اصلی بنیاد مسکن، تأمین مسکن برای محرومان و آبادانی و توسعه روستاها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام «نورالله ولی‌نژاد» در گردهمایی ائمه جمعه استان گلستان که به مناسبت دهه حساب 100 برگزار شد، با بیان اینکه تکلیف و مأموریت اصلی بنیاد مسکن، تأمین مسکن برای محرومان و آبادانی و توسعه روستاهاست، اظهار کرد: بنیاد مسکن نقش اول را در خدمات رسانی به روستاها برعهده دارد، هرچند مردم در برخی شهرهای کوچک نیز از خدمات این مجموعه انقلابی برخوردار می‌شوند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان افزود: با وجود اقدامات متنوع و مهم بنیاد اما پروژه‌های ساخت مسکن و اجرای طرح‌های هادی نمود بیشتری دارد و سایر اقدامات نیز در راستای تحقق همین برنامه‌هاست.

 

وی یکی از ارزشمندترین اقدامات بنیاد مسکن را ساخت مسکن برای محرومان عنوان کرد و گفت: در تفاهمنامه‌ای که سال گذشته به امضا رسید بنا براین بود که ائمه جمعه نقش محوری در شناسایی، صحت سنجی و معرفی خانواده‌های محروم بدون سرپناه ایمن و مطمئن داشته باشند که تاکنون تعداد زیادی از این خانواده‌های محروم شناسایی شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد در ادامه بر توجه به مسائل و موضوعات فرهنگی در روستاها تأکید و بیان کرد: بخشی از روستاها، روحانی ندارند و در جلسه‌ای با تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و مرکز خدمات آن و همچنین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، پیشنهاد شد تا طلبه‌ها و روحانیونی که آمادگی دارند در روستاهای دسترس‌تر حضور پیدا کنند، با بخشی از کمک‌های بنیادمسکن، تسهیلات و بخشی هم از محل آورده خود، برای ساخت یک واحد مسکونی برای آنها اقدام شود تا این روستاها نیز از حضور روحانی و امام جماعت برخوردار شوند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به مقوله مهم رشد آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد رشد آسیب‌ها در برخی روستاها هستیم و این موضوع درحال تبدیل شدن به یک دغدغه جدی است. ائمه جمعه و جماعات با توجه به ذات فرهنگی کارهایشان می‌توانند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن گلستان پیشنهاد داد تا کارگروهی با محوریت اداره کل امور روستایی و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تشکیل شود تا بتواند اقدامات موثری را در راستای کاهش آسیب‌ها و افزایش برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در روستاها انجام دهد.

 

 

 

کد خبر 1164877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha