۴ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی با اشتغال مستقیم یک میلیون نفر در شهرک‌ها فعالند

رسولیان با بیان اینکه ۸۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور وجود دارد، گفت: ۴ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی با اشتغال مستقیم یک میلیون نفر در شهرک‌ها فعالند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علی رسولیان، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز (دوشنبه ۲۲ فروردین) در نخستین نشست خبری که در وزارت صمت برگزار شد با بیان اینکه ۸۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور وجود دارد، گفت: ۴ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی با اشتغال مستقیم یک میلیون نفر در شهرک‌ها فعالند. این در حالی است که هزار و ۳۰ شهرک و ناحیه در کل کشور مصوب شده است.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۲ هزار واحد راکد و غیرفعال در داخل و بیرون شهرک‌های صنعتی مورد بررسی و پایش قرار گرفتند، گفت: با کمک مشاوران این سازمان، استانداران و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۲۰۶۷ واحد احیا شد که نسبت به سال  1399 رشد ۴۰ درصدی داشته و ۱۵ درصد از تعداد واحدهای راکد زیرمجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کاسته شده است.

 

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایرانبا بیان اینکه ۱۶۰۰ مورد از این واحدها در داخل شهرک‌ها و ۴۵۰ واحد در بیرون از شهرک‌ها احیا شدند، افزود: ۳۶ هزار شغل جدید با احیای این واحدها نیز ایجاد شد. برنامه امسال این سازمان نیز احیای ۲۰۰۰ واحد راکد و غیرفعال است.

 
 
وی با بیان اینکه سال گذشته، ۵۳۰۰ حق بهره برداری به افراد و طرح‌های متقاضی داده شد و امسال هم ۸ هزار حق بهره برداری منعقد خواهد شد، گفت: سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ هکتار زمین به فعالان اقتصادی واگذار شد. در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲ هزار و ۸۸۰ واحد در شهرک‌ها به بهره برداری رسید که حکایت از رشد ۱۳ درصدی دارد.
 

 

رسولیان با اشاره به عنوان سال و توجه رهبر انقلاب به موضوع دانش بنیان ها گفت: توجه به موضوع دانش بنیان اولویت های شهرک های صنعتی  و بر این اساس از ه۱۵۰۰ شرکت مستعد در زمینه دانش بنیان ۷۰۰ واحد دانش بنیان شده اند.

 
 
معاون وزیر صمت شفاف سازی را اقدام مهم دیگر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برشمرد و گفت: با هدف حذف امضاهای طلایی, ۶۰ فرایند را شناسایی کردیم که راهکار آن هم الکترونیکی کردن فرآیندهاست که از این پس واگذاری زمین برای شهرک های صنعتی فقط بصورت الکترونیکی صادر خواهد شد.
 
 
کد خبر 1164913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha