افتتاحی که سرانجامش بهره برداری نبود

سرانجامِ افتتاح استخر دانش آموزی فاروج، بهره برداری نبود و این طرح در اما و اگر رسیدن به استفاده دانش آموزان است.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی _ فاروج؛ روزهای ورق خورده در تقویم بهره برداری از استخر دانش آموزی فاروج بیشتر و بیشتر می شود و این انتظار دانش آموزان و خانواده هایشان همچنان باید ادامه یابد. طرح استخر دانش آموزی فاروج با یک هزار و 416 متر زیر بنا، دارای بخش های سونا، جکوزی و یک سالن بدنسازی در سال 90 آغاز شد و هر سال زمان بهره برداری از آن به هفته دولت و یا دهه فجر سال بعد گره می خورد تا اینکه در سال 98 این طرح پس از کش و قوس های فراوان افتتاح شد اما بهره برداری از آن همچنان دانش آموزان را منتظر باقی گذاشته است.

 

در همان زمان افتتاح اعلام شد فقط محوطه سازی آن باقی مانده و حتی آبگیری هم شد اما کرونا  مهر و موم بهره برداری از این طرح را بیشتر کرد، حالا که اعلام می شود هنوز تا بهره برداری از آن راه باقی است.

 

یکی از شهروندان در این خصوص گفت: آیا نظارتی بر روند اجرای طرح ها نیست که بعد از گذشت یک دهه از ساخت و بیش از سه سال از افتتاح آن، تازه اعلام شده است که ایراد فنی دارد؟!

 

«مریم قادری» افزود: سرمایه های ملی چرا باید به این راحتی سرگردان و بی برنامه هزینه شود؟

 

شهروند دیگری گفت: ظاهرا علاوه بر طرح های فرهنگی، بخت طرح های ورزشی هم در فاروج بلند نیست و بهره برداری نشدن از این طرح ها، امری عادی در شهرستان شده است.

 

«علی محمودی» افزود: استخر عمومی شهر که به خاطره ها پیوسته است و امید مردم به بهره برداری از این طرح بود که آنهم با اما و اگر همراه است.

 

وی بیان کرد: دی ماه سال 98 در رسانه ها مطرح شد که استخر دانش‌آموزی که از محل اعتبارات ارزش افزوده آغاز شده بود با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما هنوز دیوارکشی، محوطه و بخش سرایداری آن ناتمام مانده اما در دهه فجر این طرح به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: ظاهرا این حرف همان روی کاغذ باقی ماند.

 

استخر دانش آموزی ایراد فنی دارد

 

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش فاروج گفت: به رغم افتتاح این طرح اما هنوز ایرادات فنی آن برطرف نشده است.

 

«محمد صنعتی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: ظرف چند هفته این ایرادها باید از سوی متولی طرح برطرف و تحویل آموزش و پرورش شود.

 

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش فاروج با اشاره به اینکه دولت سال مالی خوبی را پشت سر نگذاشته، بیان کرد: این روند در انجام تعهدات تاثیر گذار بوده و کمبود اعتبار بی رغبتی پیمانکاران را  برای پای کار آمدن به همراه داشته است.

 

صنعتی افزود: بعد از تحویل طرح، تاز کاره آموزش و پرورش برای مدیریت استخر آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی کامل استخر دو تا سه ماه زمان می برد، بیان کرد: برای اینکه شاهد تعطیلی استخر به فاصله زمان کوتاهی بعد از راه اندازی آن نباشیم روند کار احتمالا طولانی تر شود.

 

صنعتی گفت: تلاش می کنیم تمام نیروهای مورد نیاز برای آغاز به کار استخر از آموزش و پرورش تامین شود و در صورت نبود نیرو اقدام به استفاده از غیر می شود.

 

پیگیر بهره برداری از این طرح هستیم

فرماندار فاروج هم در دیدار هفته گذشته با هنرمندان شهرستان، از انجام بازدید از این طرح خبر داد و گفت: راه اندازی استخر دانش آموزی به نشاط اجتماعی کمک می کند.

 

«عبدالرضا فرزانه» افزود: همشهریان باید از امکاناتی همچون استخر بهره مند شوند و پیگیری های لازم برای تحقق آن صورت می گیرد.

 

 

کد خبر 1164914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha